روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از اظهارات فرانک اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان در گفتگوی مشترک خبری با لاوروف اعلام کرد می توانیم تبادل تجاری با روسیه را به عنوان نقطه آغازی برای نزدیک شدن دو کشور به یکدیگر استفاده کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وی در قسمتی دیگر از اظهاراتش افزود باید سیاست خود را در خصوص اوضاع اوکراین شفاف تر کنیم.

اشتاینمایر گفت ما باید افکار قدیمی را درباره قرار دادن اوکراین در نبردهای ژئوپلیتیک کنار بگذاریم. وی افزود اوکراین خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا شده بود اما اکنون موضع خود را تغییر داده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم ضمن هشدار نسبت به ادامه دخالت غرب در بحران اوکراین تاکید کرد، باید به مقام های اوکراین اجازه داد تا خود بحران سیاسی این کشور را حل و فصل کنند.

وی همچنین درباره سوریه گفت: احساس می‌کنیم تلاش‌هایی برای اجبار هیات مذاکره‌کننده دمشق به خروج از مذاکرات ژنو به بهانه‌های مختلف از جمله سیاسی کردن بحران انسانی در سوریه وجود دارد این در حالیست که روس‌ها شکست مذاکرات ژنو2 را نمی‌خواهند و تاکنون نیز هیچ امتیازی نداده‌ اند.

در همین حال  فرانک اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان ضمن ابراز امیدواری کشورش برای موفقیت آمیز بودن نتایج مذاکرات ژنو2 اعلام کرد: دولت آلمان تصمیم گرفته است در مسائل مربوط به انهدام و از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه شرکت نکند.  

وی افزود: همکاری بین ناتو و روسیه می تواند به گسترش امنیت در منطقه کمک کند، چرا که روابط بین روسیه و ناتو هم در زمینه انهدام تسلیحات شیمیایی روسیه گسترش خوبی داشته است.

وی در ادامه توضیح داد: دولت آلمان اکنون به این نتیجه رسیده است که در عملیات مربوط به انهدام و از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه نقشی نداشته باشد، اما امیدواریم موافقت پارلمان را در خصوص مشارکت آلمان در انتقال این تسلیحات شیمیایی سوریه را به دست آوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار