امام جمعه بجنوردبا اشاره به تحریم آمریکا علیه ایران گفت: غیرت دینی و ایمان ملت ایران، خارج از تصور غربی هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: اگر آمریکایی ها غنی سازی را حق ما نمی دانند و تحریم را آغاز کرده اند، غیرت دینی و ایمان ملت ما، نوعی دیگر از غنی سازی، و غیرقابل کنترل است.

وی با اشاره به حضور شکوهمند مردم شجاع و دین باور در راهپیمایی 22 بهمن افزود: مردم در این روز حماسی ثابت کردند که انقلاب ما هنوز زنده و قلب آن، تپنده است و دسترسی به این منبع عظیم مردم، برای زیاده خواهان غرب، غیرممکن است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بزرگترین اعتیاد قرن حاضر، ابتذال فرهنگی و اجتماعی از طریق ماهواره و اینترنت است، خاطرنشان کرد: این ابزار هم اکنون، شکننده ی غیرت ها و حرمت هاست و برای انسان هایی که به خودسازی معنوی نپرداخته اند، فاجعه بار است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، با اشاره به روز اول اسفندماه، روز روحانیت و دفاع مقدس هم گفت: نیروهای بعثی در این روز هواپیمای حامل تعدادی زیادی از شخصیت های روحانی را مورد اصابت قرار داد که شهید کلاته و شهید محلاتی از جمله شهدای این حادثه تاسف بار هستند.

وی افزود: جامعه روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، 4هزار و 963 شهید تقدیم اسلام کرد.

خطیب جمعه بجنورد با اشاره به فتوای تاریخی امام رحمت الله در 25بهمن 1367، درباره مهدورالدم بودن نویسنده کتاب آیات شیطانی بر ضرورت ایستادگی مسلمانان بر این حكم تاريخي و به فراموشی نسپردن آن تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، به ایام ثبت نام حوزه های علمیه هم اشاره کرد و با بیان نیاز استان به شمار بیشتری از طلاب علوم دینی از مردم خواست با وقف نیروی انسانی و مالی، حوزه های علمیه استان را تقویت کنند./

برچسب ها: غیرت ، دین ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.