رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: تا دو سال آینده عرضه آجیل بی‌ کیفیت ریشه‌کن می‌شود چرا که این آجیل‌ها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علیرضا ارزانی ممقانی، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته طرح نظارتی فقط روی قیمت‌ها صورت می‌گرفت، عنوان کرد: امسال علاوه بر قیمت، کیفیت آجیل نیز در تمام شهرهای استان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح نظارت بر قیمت و کیفیت آجیل و خشکبار از 10 آذر آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد، در شب عید نیز نظارت‌ها فشرده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه از افراد قدیمی و معتمد صنف به عنوان بازرسان افتخاری استفاده کرده است، گفت: همچنین امسال بازرسی از واحدهای صنفی شهرهایی که در مسیر مسافران قرار دارد انجام می‌شود، زیرا در این شهرها معمولاً آجیل با کیفیت پایین عرضه می‌شود.

ارزانی ممقانی ادامه داد: امسال در ایستگاه‌های قطار، ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها نظارت به طور ویژه صورت می‌گیرد تا شاهد عرضه آجیل مناسب باشیم و تا دو سال آینده عرضه آجیل‌های بی کیفیت ریشه‌کن می‌شود زیرا این آجیل‌ها سلامت مردم را به خطر می اندازند.

کمبودی در بازار وجود ندارد/ قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: کمبود خاصی در بازار احساس نمی‌شود و به دلیل رکود بازار، قیمت آجیل افزایش نخواهد یافت زیرا توان عمومی مردم برای خرید کم شده است و استقبال مانند سال‌های گذشته نیست.

وی گفت: ما هم‌چنان مخالف واردات آجیل و خشکبار به صورت رسمی و قاچاق هستیم زیرا واردات، صنعت خشکبار کشور را زیر سوال می رود. از مردم نیز تقاضا داریم که خرید خود را برای روزهای آخر سال نگذارند.

ارزانی ممقانی با بیان اینکه عده‌ای فقط در پیک مصرف یعنی 15 اسفند تا 15 فروردین اقدام به فروش آجیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: این افراد تخصص لازم را نداشته و عضو اتحادیه نیستند، فرآوری آجیل را به صورت نادرست انجام می‌دهند و آن را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنند.

وی گفت: از اداره اماکن و نیروی انتظامی تقاضا داریم برای اتحادیه‌هایی مثل آجیل و خشکبار در پیک مصرف شرایط ویژه در نظر بگیرند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، آجیل ، خشکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.