استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالیانه 4 هزار و 200 تن، رتبه چهارم تولید قارچ کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر صدور پروانه و مجوزهای اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان، با تولید سالیانه 4 هزار و 200 تن، رتبه چهارم تولید قارچ کشور را دارد.

مسعود بیاتی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر، روستای قلعه ممکا از توبع شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری، قطب تولید قارچ خانگی به شمار می رود.

وی گفت: بسیاری از اهالی روستای قلعه ممکا، به تولید و پرورش قارچ به صورت خانگی روی آورده و مشغول می باشند که این روند همچنان رو به افزایش است.

مدیر صدور پروانه و مجوزهای اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این روستا، تاکنون 15 مجوز تولید و پرورش قارچ خانگی با تولید مجموع سالیانه 670 تن صادر شده است.

بیاتی اضافه کرد: قارچ تولیدی استان چهارمحال و بختیاری، علاوه بر مصرف بازار داخلی استان، به استان های اصفهان، تهران و خوزستان صادر می شود.

روستای قلعه ممکا از توبع شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 10 کیلومتری جنوب شهر شلمزار ( مرکز این شهرستان ) واقع شده است.

شهرستان کیار، با 56 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر شلمزار ) در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.