مطالبات مردم بحرین چیز زیادی نیست و مهم ترین مطالبه مردم این است که هر بحرینی یک رای داشته باشد و آمریکا می‌خواهد ناوگان پنجم دریایی خود را که یکی از بزرگترین ناوگان دریایی است در مجمع الجزایر بحرین مستقر کند تا آب راه های منطقه را کنترل کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدهادی سیدافقهی" طی یادداشتی به بررسی تحولات بحرین پرداخت.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:

اکثریت مردم بحرین مخالف با حکومت فعلی و تسلط و هم‌‍ پیمانی آن با منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و مردم این کشور دوست دارند راهی را بروند که ضامن هویت اسلامی، انقلابی و آزادی‌شان باشد که قطعا آمریکا این موضوع را برای منافی خود در خطر می‌بیند.

قیام مردم بحرین در راستای نفی سلطه و استکبار داخلی همچنین دخالت‌های کشورهایی مانند عربستان سعودی است که در تضاد با منافع آمریکا قرار دارد در نتیجه آنها درصدد سانسور این قیام بر می‌آیند، این قیام را سانسور می‌کنند و در داخل مردم را تحریک می‌کنند که این قیام یک قیام شیعی و طایفه‌ای است و به این بهانه مطالبات 70 درصد مردم بحرین را که جرمشان شیعه بودن است سرکوب می‌کنند.
 
مطالبات مردم بحرین چیز زیادی نیست و مهم ترین مطالبه مردم این است که هر بحرینی یک رای داشته باشد و طبیعی است که رژیم بحرین از این درخواست مردم وحشت داشته باشد زیرا معلوم است که اکثریت پارلمان را شیعه‌های مخالف با آل خلیفه و خفقان و سانسور در این کشور تشکیل خواهد داد.
 
متاسفانه امروز برای کنترل جمعیت شیعیان بحرین از کشورهای دیگر اعم از عرب و غیر عرب، اهل سنت و یا مذاهب دیگر مهاجرپذیری می‌کنند و به آنها هویت بحرینی می‌دهند تا توازن جمعیت را به نفع خود برگردانند این حرکت‌های سرکوب‌گرانه و محاصره علما، هیچ بازتاب و انعکاسی در رسانه‌های جهانی، محافل بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر ندارد.

در بخشی از مناطق بحرین از ورود دارو جلوگیری می‌شود و جالب است سازمان حقوق بشر شورای امنیت هیچکدام واکنشی نشان نمی‌دهند زیرا اگر این مسئله انعکاس پیدا کند افکار عمومی علیه حکومت مستبد و دیکتاتور آل خلیفه و همچنین دخالت بی‌جا و لشگرکشی  نیروهای عربستان سعودی خواهد شد .

تا به اکنون شنیده نشده یک تظاهر کننده به بانک و مکان عمومی و مراکز امنیتی حمله کرده باشند اما برعکس نیروهای متفق بحرین و عربستان مساجد و خانه‌های مردم را به آتش می‌کشند و گلوله‌های گاز اشک‌آور و گازهای کشنده را به خانه‌های مردمی شلیک می‌کنند.

شب و نیمه شب نیروهای چکمه پوش آل خلیفه وارد خانه‌های مردم بحرین می‌شوند و آنها را می‌ربایند و آنهایی را که شهید می‌شوند را تا مدت‌ها جنازه‌هایشان را نگه می‌دارند.

کمیته تحقیق و تفحصی که از سوی پادشاه بحرین تعیین شد اعلام کرد که برخودی نا به جا با شیعه‌ها می‌شود و آنها شکنجه می‌شوند، می‌بینیم  پادشاه بحرین و مجامع بین‌المللی هیچ ترتیب اثری ندادند زیرا در صورت هر حرکتی مورد غضب آمریکا واقع خواهند شد.

آمریکا می‌خواهد ناوگان پنجم دریایی خود را که یکی از بزرگترین ناوگان دریایی است در مجمع الجزایر بحرین مستقر باشد تا آب راه‌های منطقه را کنترل کند.

طبیعی است که شبکه‌های وابسته به آمریکا و صهیونیسم مصائب مردم بحرین را منعکس نکنند و این‌ها دلایلی برای سانسور تحولات و قیام مردم این کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، مردم ، ایران ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار