وال استریت ژورنال گزارش داد بزرگترین موسسه بین المللی بیمه از اعضا خود خواست بعلت مقطعی بودن توافقنامه لغو تحریم ایران از بیمه تانکرهای نفتی ایران خودداری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا در گزارشی  بقلم بنویت فاکن نوشت: یک مقام شرکت بیمه گفت شرکت‌های بیمه در این باره از وزارت خزانه‌داری آمریکا و اتحادیه اروپا درباره حل این معضل استعلام کردند. 

سخنگوی کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت  گفتگو در این خصوص ادامه دارد  اما از ارائه جزییات بیشتر در این زمینه خودداری کرد. 

خودداری از بیمه محصولات ایران ممکن است تلاش برای انگیزه بخشیدن به دولت جدید ایران و ترغیب این کشور به حفظ توافق با غرب را با مانع مواجه کند. 

با این توافقنامه به شرکت های بیمه گر اجازه داده شد بیمه محصولات نفتی ایران را تقبل کنند. در عین حال، مقامات آمریکا همچنان با حفظ فشار علیه ایران به مقامات اجرایی غرب درباره موقتی بودن کاهش تحریمها هشدار دادند و افزودند محدودیت های بانکی و مالی واشنگتن علیه ایران همچنان پا برجاست. 

طی هفته های اخیر ، شرکت های حمل و نقل و بیمه گزار جنبه های قانونی و عملی لغو تحریم های غرب بر ضد ایران را بررسی کردند. اندرو باردوت ، مدیر اجرایی «گروه بین المللی حفظ و پرداخت غرامت » که ریاست چندین شرکت بیمه گر در سراسر جهان را در بر عهده داشته و بیمه نودو پنج درصد تانکر های نفتی جهان را بر عهده دارد هشدار داد محدودیت زمانی کاهش تحریم باعث می‌شود شرکت های بیمه نتوانند بیمه محموله‌های ایران را تقبل کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار