"عمران زعبی" گفت هر آنچه که برخی مسئولان غربی درباره شکست مذاکرات ژنو گفته‌اند به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه،‌ وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت هر آنچه که برخی مسئولان غربی درباره شکست مذاکرات ژنو گفته‌اند به هیچ وجه صحت ندارد و مبالغه کرده‌اند.

 "عمران زعبی"که همچنین معاون رئیس هیئت اعزامی دولت سوریه به مذاکرات ژنو دو است افزود: هیئت ائتلاف موسوم به ائتلاف مخالفان همواره وجود تروریسم را انکار و با گفتگو در خصوص یک دیدگاه ملی مشترک برای مبارزه با تروریسم مخالفت کرده است.

زعبی گفت هیئت اعزامی دولت سوریه به ژنو با رهنمودهای روشن و شفاف دولت سوریه برای گفتگوی جدی در خصوص بیانیه ژنو یک به ژنو آمده است.

زعبی افزود : همه اظهاراتی که از برخی مقامات فرانسوی ، انگلیسی و برخی منابع غربی درباره شکست مذاکرات ژنو می شنویم به هیچ وجه درست نیست و مبالغه آمیز است.

زعبی گفت : دلیل نادرستی این اظهارات نیز سخنان اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه و سخنان بشار جعفری مقام ارشد مذاکره کننده سوری در کنفرانس خبری است. در این سخنان تأکید شد فرآیند سیاسی و گفتگو درباره روند سیاسی ادامه دارد.

وی افزود : واقعیت آن است که این هیئت ( هیئت ائتلاف به اصطلاح مخالفان) وجود تروریسم را انکار کرد و تروریسم را محکوم نکرد و از بحث درباره دیدگاه مشترک ملی در خصوص تروریسم خودداری کرد.

زعبی گفت : حضور آنان در کنار شماری از سفرای غربی و دهها کارشناس در تخصص‌های مختلف از کشورهای اروپایی و آمریکایی و حضور ارتشی از فعالان رسانه نشان می دهد آن‌ها به هیچ وجه برای بحث و گفتگو در خصوص بیانیه ژنو یک به سوئیس نیامده اند بلکه به صورت گزینشی یک بند از بندهای این بیانیه را انتخاب کرده اند. در صورتیکه هیئت ما حامل رهنمودهای روشن و شفاف دولت سوریه است و بر اساس آن ما درباره همه بندهای بیانیه ژنو یک بدون استثنا و بند به بند و با تمام جدیت گفتگو می کنیم تا پایه و اساس مشترکی برای بندهای دیگری به دست آوریم به عبارت دیگر درباره دیدگاه ملی مشترکی در ارتباط با مبارزه با تروریسم و چگونگی مبارزه با این تروریسم و گروههای تروریستی در سوریه و از کجا آمده اند و درباره حامیان و تجهیز کنندگان آنان به سلاح و همه این جزئیات گفتگو کنیم تا پس از آن به موضوعات دیگر بپردازیم.

زعبی گفت : هیئت اعزامی دولت سوریه در نشست دیروز صبح مشترک با دستور کاری که اخضر ابراهیمی پس از رایزنی عرضه کرد موافقت کرد اما هیئت ائتلاف ، مسیر دیگری را در پیش گرفت و با گفتگو درباره بند اول بیانیه ژنو یک یعنی مبارزه با تروریسم مخالفت و درخواست کرد به صورت مستقیم به مسئله بند دوم یعنی تشکیل شورای دولت انتقالی گفتگو شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار