دستگاه‌های سی‌تی اسکن و ام‌آر‌آی به دلیل عدم محدودیت وزن افراد برای دستگاه‌های سی‌تی اسکن و ام‌آر‌آی باعث شده که افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم را هیچ مرکز تصویربرداری پذیرش نکند.

 دکتر محمود طهرانی نصرآبادی مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان دی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شرایط تحریم باعث شده که ما در حوزه رادیولوژی دست به اعصا حرکت کنیم چرا که یکی از مشکلات ما این است که شرکت‌هایی که دستگاه‌های سی‌تی اسکن و ام‌آر‌آی به مراکز می‌فروشند اعلام می‌کنند که این دستگاه‌ها وزن بیش از ۱۰۰ کیلو را قبول نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود که افراد دچار وزن بالا برای عکس برداری با مشکل مواجه شوند. 

 وی ادامه داد: در واقع علت اصلی این امر این است که اگر تصویر یک فرد چاق بالای ۱۰۰ کیلوگرم توسط این دستگاه‌ها گرفته شود دچار مشکل می‌شوند و حدود ۶ ماه دستگاه می‌خوابد. 

طهرانی با تاکید بر اینکه اگر دستگاهی در کشورهای خارجی دچار خرابی شود طرف ۲۴ ساعت تعمیر می‌شود، عنوان کرد: در کشور ما به دلیل اینکه باید قطعات دستگاه‌ها از خارج وارد شود و شرایط تحریم وجود دارد در صورت خرابی یک دستگاه حدود ۶ ماه تا یک سال دستگاه بی‌استفاده می‌افتد و جز ضرر برای مرکز چیزی ندارد به همین دلیل مراکز برای اینکه با این مشکل مواجه نشوند از پذیرش افراد با وزن بالا خودداری می‌کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وظیفه ناصر حیدرزاده
۱۷:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
الان من باید چی کار کنم.منو که باید با وزن 130 کیلو معاف میکردن نکردن حالا دکتر نوشته سی تی اسکن برای زانوهام من کجا باید برم؟