دستگاه‌های سی‌تی اسکن و ام‌آر‌آی به دلیل عدم محدودیت وزن افراد برای دستگاه‌های سی‌تی اسکن و ام‌آر‌آی باعث شده که افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم را هیچ مرکز تصویربرداری پذیرش نکند.

 دکتر محمود طهرانی نصرآبادی مسئول بخش تصویربرداری بیمارستان دی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شرایط تحریم باعث شده که ما در حوزه رادیولوژی دست به اعصا حرکت کنیم چرا که یکی از مشکلات ما این است که شرکت‌هایی که دستگاه‌های سی‌تی اسکن و ام‌آر‌آی به مراکز می‌فروشند اعلام می‌کنند که این دستگاه‌ها وزن بیش از ۱۰۰ کیلو را قبول نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود که افراد دچار وزن بالا برای عکس برداری با مشکل مواجه شوند. 

 وی ادامه داد: در واقع علت اصلی این امر این است که اگر تصویر یک فرد چاق بالای ۱۰۰ کیلوگرم توسط این دستگاه‌ها گرفته شود دچار مشکل می‌شوند و حدود ۶ ماه دستگاه می‌خوابد. 

طهرانی با تاکید بر اینکه اگر دستگاهی در کشورهای خارجی دچار خرابی شود طرف ۲۴ ساعت تعمیر می‌شود، عنوان کرد: در کشور ما به دلیل اینکه باید قطعات دستگاه‌ها از خارج وارد شود و شرایط تحریم وجود دارد در صورت خرابی یک دستگاه حدود ۶ ماه تا یک سال دستگاه بی‌استفاده می‌افتد و جز ضرر برای مرکز چیزی ندارد به همین دلیل مراکز برای اینکه با این مشکل مواجه نشوند از پذیرش افراد با وزن بالا خودداری می‌کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وظیفه ناصر حیدرزاده
۱۷:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
الان من باید چی کار کنم.منو که باید با وزن 130 کیلو معاف میکردن نکردن حالا دکتر نوشته سی تی اسکن برای زانوهام من کجا باید برم؟
آخرین اخبار