تظاهرکنندگان ضد دولتی در اوکراين شهرداری کيف را تخليه کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، تظاهرکنندگان ضد دولتي در اوکراين شهرداری کيف را تخليه کردند.

تظاهرکنندگان مخالف دولت اوکراین روز یکشنبه پس از آزادی معترضان بازداشت شده ، ساختمان شهرداری کیف (مقر انقلاب) را که از ماه دسامبر به اشغال خود درآوده اند ، تخلیه کردند.

"روسلان آندرئیکو" عضو حزب ملی گرای « سووبودا » گفت ساختمان شهرداری عملا تخلیه شده است.

چند دقیقه بعد از اعلام این خبر ، سفیر سوییس که کشورش در حال حاضر ریاست دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد ، نخستین فردی بود که وارد ساختمان تخلیه شده شهرداری شد.

"کریستین شوننبرگر" سفیر سوییس گفت : « دو طرف درگیر در مناقشه اوکراین از سوییس که در حال حاضر ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد ، دعوت کردند تا در فرایند انتقال شهرداری به مقامات مشارکت داشته باشد.»

ساختمان شهرداری کیف که یکم دسامبر در حاشیه تظاهرات گسترده معترضان در پی متفرق کردن خشونت آمیز دانشجویان در مرکز کیف به اشغال تظاهرکنندگان در آمد و به « مقر انقلاب » تبدیل شد ، مانند میدان استقلال ، در مرکز کیف محلی نمادین برای اعتراضات تلقی می شود. میدان استقلال کیف پس از تغییر ناگهانی سیاست یانوکوویچ در اواخر نوامبر و خودداری وی از امضای توافقنامه پیوستن به اتحادیه اروپا ، به اشغال معترضان درآمد.

تخلیه ساختمان شهرداری شرطی کلیدی برای اجرای قانون عفو در مورد 234 تظاهرکننده ای بود که آزاد شده اند ، اما همچنان به علت جرائمی که ممکن است تا 15 سال زندان به دنبال داشته باشد ، تحت پیگرد هستند.

ساختمان شهرداری که در آن یک غذاخوری و یک درمانگاه موقت تشکیل شده بود ، حدود 700 تظاهرکننده را در خود اسکان داده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار