مدیرگروه مراقبت از کودکان و دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشورگفت: بیش از 22 هزار کودک تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور هستند.


فرح همایون در گفت وگو با خبرنگار با باشگاه خبرنگاران مشهد در حاشیه کارگاه مراقبت از کودکان در سبزوار اظهارداشت:از این تعدا بیش از 9 هزار کودک در مراکز شبانه روزی و مابقی در خانواده های جایگزین نگهداری میشوند.

وی با بیان اینکه برنامه های مراقبت از کودکان طوری است که آنها را به سوی رفتن به سمت خانواده های جایگزین هدایت میکند افزود:برنامه ریزی برای زندگی کودکان باید هدفمند باشد و در این برنامه باید همه نیاز های کودک در نظر گرفته شود و برنامه ما در سازمان بهزیستی این است که شرایطی را برای کودکان ایجاد کنیم که آنها به سمت خانواده ها بروند.

همایون ادامه داد:این کودک میتواند درخانواده خودش که تحت پوشش سازمان هستند،خانواده بستگان و یا خانواده داوطلب قرار گیرد وکه در نهایت مراحل رشد او تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی میتواند در برنامه ریزی برای هدایت مسیر زندگی کودکان نقش بسزایی داشته باشد تصریح کرد:سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران دارای پیشرفته ترین سیستم نگهداری کودکان در خاورمیانه است و همه کارشناسان کشورهای مختلف به این نکته اذعان کرده اند.

مدیرگروه مراقبت از کودکان و دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در خانه هایی که کودک ونوجوانان تحت حمایت تیمی متشکل از مدیرخانه،کودکان تحت مراقبت،روانشناس،مددکار اجتماعی و مربی مستقر هستند خاطرنشان کرد:کار اصلی این تیم برنامه ریزی برای زندگی کودکان براساس نیاز های هرکودک است ./

برچسب ها: سازمان ، بهزیستی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.