با توجه به وضعیت دانشگاهی هم اکنون 2 درصد از جامعه دانشگاهی معتاد هستند که این آمار در مقایسه با وضعیت کشور در رابطه با تعداد معتادان اندک است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش وزارت علوم برگزار شد، گفت: اعتیاد یکی از آسیب‌های دامن گیر است و باید فعالیت کار‌شناسی در خصوص درمان معتادان صورت گیرد، البته هم اکنون در سطح دانشگاه‌ها آمارهای مختلفی بعضا با بزرگ نمایی ارائه می‌شود و این در حالی است که تعداد معتادان در دانشگاه‌ها و شیوع اعتیاد اندک است. 

وی افزود: درصد معتادان در بین دانشجویان اندک است و این آمارهایی که از مراکز مختلف ارائه می‌شود باید بازنگری شود. 

وی افزود: درصد معتادان در بین دانشجویان حدود ۲ درصد را نشان می‌دهد و این در حالی است که ما نمی‌توانیم به افرادی که سیگار می‌کشند نیز معتاد بگوییم. 

وی تصریح کرد: دانشجویان ما باید آنقدر فعال باشند که دنبال مباحثی همچون اعتیاد و مصرف سیگار نروند که ما در این زمینه نیز می‌توانیم پیشگیری‌های اولیه را داشته باشیم. 

وی خاطر نشان کرد: تقویت شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌های علمی تشکل‌های دانشجویی موجب می‌شود که دانشجویان به این سمت کشیده نشوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
lمهدی
۲۱:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
کاش نوشته بودید بر مبنای چه الگویی سر شماری کردید.من خودم تو دانشگاه معتاد شدم 15 سال مواد کشیدم هر کس هم میگفت معتادی بهش بد و زشت میگفتم قیافه هم آخریا تابلو شده بود.چند تا از هم کلاسیام مردن چند تاشون رفتن زندون چند تاشون هم تیمارستانی شدن،منم شانس آوردم پاک شدم الان هم به دانشگاه برگشتم و ترم آخرم.خیلی دلم میخواد به همدردام کمک کنم راههای جدیدی برای درمان اعتیاد پیدا شده امیدوارم مسولین باهام همکاری کنند.
-
سعید
۱۴:۰۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
خب اگه قراره که به سیگاری ها معتاد نگیم باید به کی بگیم؟
حتما اونایی که قلیون می کشن هم معتاد حساب نمیشن
بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مساله مساله رو حل کنیم؟