مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از رشد ۵۱ درصدی ارزش صادرات از این استان خبر داد.

 رحمان کرمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون،397 میلیون و 700 هزار تن کالا به ارزش 171 میلیون و 300 هزار دلار از گمرک استان چهارمحال وبختیاری به خارج از کشور صادر شده است .
کرمی افزود: میزان کالای صادر شده امسال در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی 31.5 و از نظر ارزش 51 درصد افزایش یافته است .
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به کالاهای صادراتی این استان، گفت : سیمان، فرش، گلیم و گبه، موکت، بادام، آب معدنی، ماهی قزل آلا، غذای ماهی، پرنده‌های زینتی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی برقی، سنگ‌های تزئینی و مخزن گاز از عمده کالاهای صادراتی استان است .
وی تصریح کرد: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، هند، ارمنستان، مالزی و عربستان عمده هدف صادرات این استان است .
کرمی افزود: در ده ماه امسال 10 میلیون و  300 هزار تن کالا به ارزش 40 میلیون و 100 هزار دلار وارد استان شده است .
وی با بیان اینکه این میزان واردات در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی31.2 درصد کاهش و از لحاظ ارزش نیز 19.3 درصد رشد را نشان می دهد، گفت: در 10 ماه امسال 390 سفارش کالا به ارزش 123 میلیون و 200 هزار دلار در استان ثبت شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 12 درصد و از لحاظ ارزش 53 درصد کاهش را نشان می دهد .
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از تصویب برگزاری 21 نمایشگاه  تخصصی، بهاره و پاییزه برای سال آینده خبر داد و گفت:‌ امسال نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه نوروز از 14 اسفند و به مدت 10 روز در استان برپا می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.