به گزارش خبرنگار باغشگاه خبرنگاران قزوین؛
وي اضافه کرد: در مديريت دانشگاهي بايد با استفاده از قوانيني که براي احقاق حقوق اساتيد، دانشجويان و کارمندان دانشگاه موثر است زمينه را طوري فراهم کنيم که ساير دستگاه هاي مرتبط نيز براي ايجاد فضاي امن در دانشگاه ها تلاش کنند.
وي بر ايجاد فضاي نقدپذيري و آرامش و مديريت مشارکتي با حفظ تمام خطوط قرمز در دانشگاه ها تاکيد کرد و ادامه داد: بايد با تنظيم قوانين و مقررات، تشکل هاي صنفي و فرهنگي در چارچوب قوانين و زير نظر هيات سه نفره که از مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، فعال شوند.
وي، جلوگيري از مهاجرت نخبگان، برقراري ارتباطات بين المللي با مراکز دانشگاهي علمي و تحقيقاتي دنيا، استفاده از افراد توانمند و شايسته بدون گرايشات و ملاحظات گروهي، برقراري تعادل بين نيروهاي موجود و فعال کردن انجمن هاي علمي را از ديگر ويژگي هاي توسعه علمي در دانشگاه ها برشمرد.
فريدون، ارتقاي کيفيت تحصيلي دانشجويان را از مهمترين سياست هاي وزارت علوم عنوان کرد و افزود:در سال هاي گذشته به اندازه کافي در زمينه افزايش تعداد دانشجويان عمل شده و اکنون بايد در زمينه ارتقاي کيفيت و بهره وري علمي آنان تلاش کنيم.
وي با اشاره به تحصيل چهار ميليون دانشجو در دانشگاه هاي کشور افزود: بايد تلاش کنيم با تجميع اين نيروها از هدررفت آنان جلوگيري کنيم زيرا در سال جاري حدود 400 هزار صندلي خالي داريم که بايد تجميع شود.
مشاورز وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به نامگذاري سالجاري با عنوان حماسه سياسي و اقتصادي تاکيد کرد: براي توسعه اقتصادي کشور دانشگاه ها نقش مهمي در جهت تبديل علم به ثروت دارند.
فريدون خاطرنشان کرد: اگر چرخه تبديل علم به ثروت کامل شود هم روحيه کارآفريني در دانشجويان ايجاد مي شود و هم مشکلات دولت در جهت حل معضل بيکاري مرتفع خواهد شد.
وي با بيان اينکه توسعه پايدار کشور بر پايه توسعه علمي بنا شده است، افزود: براي ايجاد توسعه علمي دانشگاه ها بايد آمادگي لازم از سوي مسولان دانشگاهي انجام پذيرد.
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري يادآور شد: مديران دانشگاه ها بايد فضايي را براي دانشجويان ايجاد کنند تا آنان فعاليت هاي خود را در چارچوب انجمن ها و گروه هاي دانشجويي انجام دهند