اولین جلسه شورای راهبردی سلامت شهر تهران امروز با حضور دکتر مرندی رییس شورای راهبردی سلامت شهر تهران و سایر اعضا در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در این جلسه که معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت ، قائم مقام وزیر در امور دانشگاه ها، مدیرکل امور بین الملل، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، نماینده سازمان بهداشت جهانی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، رییس کمیته سلامت و بهزیستی شورای شهرتهران و اعضای حقیقی شورای راهبردی سلامت شهر تهران نیز حضور داشتند، در خصوص تدوین اساسنامه شورا، تشکیل ستاد اجرایی و اهم وظایف آن بحث و تبادل نظر  صورت گرفت.




دکتر مرندی رییس شورای راهبردی سلامت شهر تهران در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش این شورا در گسترش سلامت در کلانشهر تهران، بر ضرورت اقدامات عملیاتی و اجرایی تاکید کرد.

وی با اشاره به کارهای بر زمین مانده بسیار در شهر تهران در زمینه سلامت،اظهار داشت: کارهای زیادی در زمینه های مختلف سلامت مردم در شهر تهران قرار است انجام شود. تشکیل این شورا در آینده الگویی برای سایر شهرهای کشور خواهد بود که این امر نشان از اهمیت و جایگاه این شورا و کارهایی که در آن صورت خواهد گرفت، دارد.

دکتر حافظی رییس کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نیز در این نشست با  اشاره به اهمیت نقش این شورا در پیشبرد سلامت در پایتخت ،تشکیل این شورا را کار بسیار ارزشمندی برشمرد و  افزود: تبیین جایگاه قانونی و حقوقی شورا نیز باید متعاقب تشکیل شورا صورت گیرد تا مشخص شود حیطه وظایف شورا چیست .

دکتر گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز ضمن بیان سخنانی به تفاهمنامه ای که پنجم دیماه به امضای وزیر بهداشت و شهرداری تهران درخصوص ضرورت تشکیل این شورا رسید و انتصاب رئیس شورا توسط وزیر بهداشت و اعضای شورا توسط رییس شورا اشاره کرد.

دکتر ملک افضلی نیز در پایان این جلسه به ارایه گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در مورد پایش سلامت مردم در منطقه 9 تهران به عنوان منطقه پایلوت ، برای اعضا پرداخت.

گفتنی است: تدوین استراتژی های شورا، توانمندسازی و مشارکت های مردمی، رصد و پایش سلامت در مناطق 22 گانه تهران، تشکیل ستاد اجرایی برای پیشبرد مصوبات شورا به پیشنهاد دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران و شهرداری های مناطق 22 گانه تهران از جمله سایر مباحث مورد بحث در اولین جلسه شورای راهبردی سلامت تهران بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، الگو ، کارایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار