فرمانداری سمنان، با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از طرح ساخت شهرک طلا و جواهر در سمنان، گفت: زمین‌های پیش بینی شده در شهرک صنعتی برای راه اندازی شهرک طلا و جواهر، پاسخگویی نیاز متقاضیان سرمایه گذار از اقصی نقاط کشور، نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حسن سعدالدین در جلسه پیگیری سرمایه گذاری در زون طلا و جواهر شهرک صنعتی در فرمانداری سمنان با اشاره به لزوم فراهم سازی بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش طلا و جواهر با برندهای معتبر در شهرک صنعتی سمنان گفت: تامین نیروی انسانی و کارگر ماهر و آموزش دیده بومی یکی مهمترین نیاز های راه اندازی شهرک زوم طلا و جواهر سمنان است که از هم اکنون باید نسبت به پیش بینی آموزش نیروی انسانی برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

فرماندار سمنان با اشاره به اشتغال زیاد در بخش طلا و جواهر و تخصصی بودن کار در این بخش، وجود جوانان علاقمند و تحصیل کرده در رشته‌های هنری و گرافیکی و رایانه‌ای را از پتانسیل‌های موجود شهرستان دانست و تصریح کرد: اصلی ترین نیاز زون طلا و جواهر شهرک صنعتی، کارگر متخصص تحصیل کرده است که بومی بودن این نیروها ضمن رفع مشکل اشتغال شهر، آسیب های اجتماعی و فرهنگی مهاجرت‌های کاری به شهرستان را نیز کاهش خواهد داد.

وی گفت: با ایجاد رشته تحصیلی و آموزش ساخت طلا و جواهر، نیروی متخصص زون طلا و جواهر شهرک صنعتی سمنان تامین خواهد شد.

فرماندار سمنان گستره کار در حوزه طلا و جواهر را بسیار وسیع ارزیابی کرد و گفت: فرمانداری سمنان حمایت‌های لازم در ایجاد رشته تحصیلی ساخت طلا و جواهرات در شهرستان و اشتغال پایدار در این بخش را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به تامین اعتبارات لازم و تهیه دستگاه‌های تولیدی خاص و تجهیز کارگاه‌های تخصصی دارد که با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و سازمان فنی و حرفه‌ای این موضوع پیگیری و اجرایی خواهد شد.

سعدالدین در ادامه به ارزش افزوده بالای بخش طلا و جواهرسازی اشاره و تصریح کرد: راه اندازی زون طلا و جواهر در سمنان تحولی بزرگ در بخش صنعت طلا در کشور و استان به همراه خواهد داشت به طوریکه تا کنون زمین‌های مورد تایید در شهرک صنعتی پاسخگویی نیاز متقاضیان سرمایه گذار از اقصی نقاط کشور و بویژه تهران نیست.

فرماندار سمنان اذعان کرد: باید طرح توسعه این شهرک از هم اکنون مدنظر قرار گیرد و بستر حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی تولید طلا و جواهر در شهرک صنعتی سمنان فراهم شود.

چندی پیش ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری بین رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور و استاندار سمنان، طرح ایجاد اولین شهرک تخصصی صنعتی طلا و جواهر کشور در سمنان نهایی شد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: سمنان ، طلا ، جواهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.