به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حمید موذنزاده ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در نظام جدید آموزش و پرورش دوره ابتدایی و متوسطه به چهار دوره سه ساله تبدیل شده است.
وی ابراز داشت: تفکیک دو دوره مقطع ابتدایی امری مهم و ضروری است، زیرا دانشآموزان از نظر بلوغ جسمی، روحی و روانی تغییر کردهاند و سه سال نخست و سه سال دوم دوره ابتدایی باید تفکیک شود.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: تفکیک دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله دارای محاسنی از جمله مناسبسازی فضای آموزشی است.
موذنزاده خاطرنشان کرد: اگر تفکیک دوره ابتدایی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات مربوط به اختلاف سنی دانشآموزان برطرف میشود.
وی ابراز داشت: 2 هزار و 472 مدرسه در استان کرمان به صورت چندپایه و یا مختلط هستند و در حدود 2 هزار مدرسه دختران و پسران در کنار یکدیگر مشغول تحصیل هستند که این امر تبعاتی را به دنبال دارد.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: همچنین با تفکیک دوره ابتدایی به دو دوره سه ساله کارآیی معلمان بالا میرود و همبستگی بیشتری در مدارس ایجاد میشود.
موذنزاده ادامه داد: قرار بود، 20 درصد از مجموع 3 هزار آموزشگاه ابتدایی در استان کرمان زیرپوشش طرح تفکیک قرار گیرند که تاکنون فقط پنج درصد آن محقق شده است.
وی کمبود فضای فیزیکی و کمبود اعتبارات عمرانی را از مهمترین دلایل عدم تفکیک مدارس ابتدایی در استان کرمان ذکر و بیان کرد: دستگاههای مختلف باید برای تفکیک مدارس ابتدایی بسیج شوند.
موذنزاده عنوان کرد: از اعضای شورای آموزش و پرورش استان کرمان تقاضا داریم تا در زمینه حمایت معنوی از اجرای طرح تفکیک مدارس ابتدایی، اختصاص اعتبارات استانی و اختصاص اعتبار افزایش کلاس با ما همکاری داشته باشند.
وی ابراز داشت: با توجه به اینکه طی سالهای آینده رشد قابل توجهی را در دانشآموزان مقطع ابتدایی استان کرمان داریم باید شوراهای اسلامی شهر و روستا، اداره کل نوسازی مدارس و نهادها و ارگانهای مختلف برای اجرای طرح تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله تلاش کنند.
انتهای پیام/م