ﮐﺎﺭﮔﺎﻩ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﯾﺪﻥ ﻭﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﻤﺎﯾﺶﻫﺎﯼﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﺎﻥ » ﺑﺮﺗﺮ ﺗﺌﺎﺗﺮﺟﻬﺎﻥ « ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ »ﻓﯿﻠﻢﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﯾﻢ»توسط کیومرث مرادی با نمایش"گرفتگی"اثر بارتاباز در آموزشگاه هنرهای نمایشی باران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کارگاه "دیدن و تحلیل نمایش‌های کارگردانان برتر تئاتر جهان" توسط کیومرث مرادی و دیگر اساتید تئاتر که از شنبه 21 دی در آموزشگاه هنرهای نمایشی باران آغاز شده این هفته با نمایش"گرفتگی"اثر بارتاباز میهمان رضا گوران و علی راضی بود. 

به گزارش روابط عمومی؛کیومرث مرادی در این رابطه گفت: «گروه تئاتر زینگارو» به رهبری کارگردان مشهورش «بارتاباز» فعالیت می کند. مدل اجرایی این گروه بسیار متفاوت است و با اسب کار می کنند و به نوعی طبیعت اسب را روی صحنه تئاتر می آورند. این استفاده از اسب به نوعی به پدر سیرک دار بارتاباز برمی گردد و فضایی که این کارگردان در آن بزرگ شده است.

مرادی در ادامه افزود: بسار جذاب خواهد بود د که تئاتر «آنتیگونه زینگارو» را ببینیم وقتی که بازیگرانش تنها و تنها یک زن و یک اسب هستند و اسب وقتی روی صحنه راه می‌رود در واقع مقابل کرئون که شلاق به دست گرفته نقش آنتیگونه را داشته که توسط کرئون دارد تربیت می‌شود و نه یک اسب!

وی در همین رابطه متذکر شد: نمایش مجموعه فیلم‌های تئاتر روز جهان که در آموزشگاه هنرهای نمایشی باران برگزار می شود در ارتقای دانش تئاتری افراد بسیار تاثیر گذار خواهد بود و هدف اصلی شناخت تئاتر روز جهان است. زیرا این فیلم‌ها بسیار با دقت انتخاب شده‌اند. مثلا وقتی بدانیم که اجراهای گروه پیتر بروک بر چه شیوه و اساسی است یا گروه زینگارو یا گروه استراسبورگ به چه شیوه‌ای کار می کند، یا مثلاً خانم «پینا باش» و گروه «طنزتئاتر وپرتال» به چه شکل کار می‌کنند نگاهمان نسبت به این هنر وسعت زیادی پیدا می‌کند.

کارگردان نمایش«شکلک»تصریح کرد: این کارگاه دو بخش دارد که در بخش اول یک سری اطلاعات کلی به شرکت‌کنندگان ورک شاپ در مورد تئاتری که نمایش داده می شود  ارایه  و تلاش می‌شود تا نقد های معتبر مربوط به این اجراها در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بگیرد و در بخش دوم اطلاعات زیادی در مورد نمایش هفته ارائه می‌شود و بسته به نوع نمایش دیده شده، از شخص متخصصی که در مورد تئاتر آن کشور تبحر دارد دعوت خواهیم کرد.

کیومرث مرادی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما برخورد درست و صحیح و علمی با آثار بزرگ تئاتر معاصر جهان است . وقتی در سفرهای مختلف آثار بزرگ جهان را جمع‌آوری کردم و یا با گروه‌های بزرگ آشنایی پیدا کردم دیدگاهم کاملا تغییر کرد و به مجموعه گرانقدری از تئاتر روز جهان دسترسی پیدا کردم که البته با مرارت بسیار به دست آمده است و امروز می‌توانیم با این مجموعه علمی به تئاتر روز جهان نگاه کنیم و از همه مهمتر بفهمیم که چرا این اجراها در تئاتر معاصر جهان تا این اندازه تاثیر گذار بوده‌اند برای من بسیار مهم است که ما به این دانش برسیم.

لازم به ذکرست که دوره نخست کارگاه "دیدن و تحلیل نمایش های کارگردانان برتر تئاتر جهان "در طول دوازده هفته برگزار می شود که در هر هفته یک فیلم به نمایش در خواهد آمد و علاقه مندان برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام در کارگاه "دیدن و تحلیل نمایش‌های کارگردانان برتر تئاتر جهان" می توانند به آدرس خیابان نجات الهی ، ابتدای خیابان اراک، پلاک 72 واحد 8 آموزشگاه هنرهای نمایشی باران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تئاتر ، مرادی ، کارگاه ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.