به منظور تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفت

مخالفت نمایندگان با اختصاص مالیات سلامت به معاونت نظارت راهبردی

با اصلاح شورای نگهبان دیگر معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نقشی در تخصیص منابع مالیات بر ارزش افزوده سلامت ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه اعاده شده از سوی شورای نگهبان بند الحاقی1 تبصره 9 این لایحه را برای تامین نظر شورای نگهبان به تصویب رساندند.
 
براین اساس بند الحاقی 1 به شرح زیر اصلاح شد: از ابتدای سال 93 علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک واحد درصد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی 110512 واریز می‌شود. صددرصد منابع دریافتی از طریق ردیف 530000-122 به پوشش کاملا افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع، اقدام و پس از تحقق هدف فوق نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستا‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیئت امنای عرضی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت اقدام نماید.  
 
هرگونه پرداخت هزینه‌های پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه کار، کمک‌های رفاهی، پاداش، فوق العاده‌های ماموریت، کارانه، بهره وری، مدیریت، نوبت کاری، دیون و مانند آن و هم چنین هزینه‌های اداری نظیر اقلام مصرفی اداری و تامین اثاثیه و منصوبات اداری از این محل ممنوع می‌باشد.  
 
نمایندگان مجلس با 188 رای موافق، 5 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر بااین اصلاح موافقت کردند.
 
گفتنی است پیش از این براساس مصوبه نمایندگان مجلس معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبری رئیس‌جمهور تقسیم این منابع را در بین بیمه‌ها و وزارت بهداشت برعهده گرفته بود که با اصلاح شورای نگهبان حضور و وجود معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در این باره حذف شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار