"لئوپولدو لوپز" از سران مخالفان ونزوئلا اعلام کرد پس از تظاهرات هوادارانش در کاراکاس در روز سه شنبه خود را تسلیم خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "لئوپولدو لوپز"، از سران مخالفان ونزوئلا که به علت سازماندهی و شرکت در اعتراضات خیابانی مرگبار تحت تعقیب پلیس است، یکشنبه اعلام کرد پس از تظاهرات هوادارانش در کاراکاس در روز سه شنبه خود را تسلیم خواهد کرد. 

مقامات ونزوئلا، لوپژ را به قتل و تروریسم در خشونت‌ها و تظاهرات ضددولتی پراکنده ای که 4  روز به طول انجامید و 3 کشته برجا گذاشت ، متهم کرده‌اند.  

لوپز در تصویر ویدئویی کوتاهی که در اینترنت قرار داده است، اعلام کرد :« من از چیزی نمی ترسم و در تظاهرات روز سه شنبه شرکت خواهم کرد. اگر مقامات بخواهمد به شیوه ای غیرقانونی مرا زندانی کنند، من این تصمیم و رفتار شنیع آنان خواهم پذیرفت. »  

وی گفت فردا ( سه شنبه) پس از راهپیمایی حامیانش در کاراکاس، دادخواستی را به دفتر دادستانی تحویل خواهد داد. وی گفت در پایان تظاهرات به جمع معترضان خواهد پیوست و به تنهایی به دفتر دادستانی خواهد رفت.

معترضان که بخش عمده آنان از شرق کاراکاس هستند، قول داده اند تا برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور از قدرت در خیابان‌ها بمانند. البته هیچ نشانه ای از احتمال موفقیت معترضان در دستیابی به این هدف مشاهده نمی شود. 

مادورو در سخنرانی که دیشب از تلویزیون ونزوئلا پخش شد، از لوپز خواست خود را تسلیم کند. وی گفت فشار آمریکا برای لغو حکم دستگیری لوپز را رد کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار