روزنامه صهیونیستی معاریو از اعلام موافقت جنبش حماس با هرگونه توافق بین فلسطین و اسرائیل در مرحله آتی مذاکرات سازش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه معاریو گزارش داد:"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنان روز گذشته خود در جمع دانشجویان اسرائیلی تاکید کرده که حماس با هرگونه توافق در مذاکرات آتی سازش موافقت خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از "محمود عباس" نوشت:دیدگاه حماس را در مورد مذاکرات سازش دریافت کردیم و در صورت هرگونه توافق با اسرائیل این جنبش با آن موافقت خواهد کرد و باریکه غزه جزئی از توافق خواهد بود.

رئیس تشکیلات خودگردان با اشاره به اینکه "یاسر عرفات" در جریان توافق‌نامه اسلو در سال 1993 دولت اسرائیلی را به رسمیت شناخت افزود:با این وجود "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل به دنبال تعریف دولت اسرائیلی با اسم جدید در سازمان ملل است.

"محمود عباس" با بیان اینکه اسرائیل از اردن و مصر خواسته است دولت  این رژیم را به رسمیت بشناسند اما پس از آن از این تصمیم خود برگشته و آن را به عنوان پیش شرط برقراری صلح برشمرده است اظهار داشت:اسرائیل از متن قوانین بین المللی نگران بوده و در پی به شکست کشاندن روند صلح است.طرف فلسطینی امتیازاتی را برای تسهیل روند صلح ارائه کرده اما طرف اسرائیلی موانعی را در مقابل ما قرار داده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار