نشست علمی "مطالعات شیعه شناسی در فرانسه" با حضور کنستانس ارمینجون، استاد مطالعات شیعی و تاریخ اسلام معاصر فرانسه و حجت‌الاسلام سعید جازاری، استاد شیعه‌شناسی از دانشگاه سوربن فرانسه امروز در مشهد برگزار ‌شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،مدیر مرکز پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت:در این نشست کنستانس ارمینجون، استاد مطالعات شیعی و تاریخ اسلام معاصر از مدرسه تخصصی Ecole Pratique des Hautes Etudes فرانسه و حجت‌الاسلام سعید جازاری،‌ استاد شیعه شناسی از دانشگاه سوربن فرانسه سخنرانی کردند.

جعفر مروارید تصریح کرد:این نشست تخصصی، با موضوع بررسی روش‌ها و رویکردهای مطالعات شیعه شناسی در آکادمی‌های فرانسه و با توجه به نظریات هانری کربن،‌ شیعه شناس فرانسوی و شاگردانش، گزارشی از رویکردهای عارفی باطن‌گرایانه و این رویکردها و روش‌شناسی مطالعات شیعی ارائه داد.

او ادامه داد: در این نشست گزارشی از بررسی کتب خطی و عرفان اسلامی و صوفی، با استفاده از تجربیات علامه طباطبایی، ملاصدرا و روش‌های امام خمینی(ره) ارائه ‌شد.

او ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین نشست‌هایی، ضمن برقراری ارتباطات آکادمیک بین حوزه‌های داخل و آکادمی های خارج از ایران، تبادل فرهنگ و اندیشه بین دو قلمرو غرب و شرق انجام شود./ش

برچسب ها: شیعه ، فرانسه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.