به گزارش
گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا : علی کرمانشاه در همایش رتبه بندی IMI-100شرکتهای برتر ایران افزود : قوانین و مقررات خاصی برای فعالیت شرکتهای بزرگ تدوین نشده و حمایت خاصی نیز از این بنگاهها صورت نمیگیرد و این درحالی است که شرکتهای کوچک و متوسط بیشتر موردتوجه و تمرکز سیاستگزاران هستند.
وی تصریح کرد : شرکتهای بزرگ در شکل گیری اقتصادهای نوظهور نقش اصلی را ایفا میکنند و اهمیت این شرکتها از لحاظ دسترسی به منابع مالی، بهره مندی از مراکز تحقیق و پژوهش، ریسک پذیری بالا و تعامل و همکاری با دانشگاهها قابل تامل است.
به گفته وی : شرکتهای بزرگ همچنین در ایجاد اشتغال و رشد و توسعه و فناوری نسبت به شرکتهای کوچک نقش جدی تری در اقتصاد دارند.
کرمانشاه افزود : توانمندی و فرصتهای تکنولوژیک داخل بنگاههای بزرگ قابل استفاده توسط سایر صنایع و بنگاهها است.
وی تاکید کرد : در شرایط رکود اقتصاد فعلی بنگاهها از طریق بکارگیری محورهای مهم و اساسی میتوانند شروع به بازسازی و ظرفیت سازی کنند تا استراتژی را بر فضای حاکم بر خود تحمیل نمایند.
به گفته کرمانشاه : نوآوری استراتژیک مدلهای کسب و کار جدید و فناوری های ساختارشکن مفاهیم کلیدی در دهه 2000 هستند.
در این همایش همچنین مجید درویش مجری انتخاب شرکتهای برتر ایران گزارشی از روند برگزاری و انتخاب شرکتهای برتر ارائه داد.
به گفته درویش : فروش اولین شرکت بیست هزار و دویست و چهل و هشت میلیارد تومان و فروش آخرين شرزكت(پانصدم)شرکت چهل میلیارد تومان در سال 91 بوده است.
همچنین فروش صد شرکت اول 82 درصد کل فروش ، صد شرکت دوم ده و نیم درصد، صد شرکت سوم 3.6درصد ، صد شرکت چهارم 1.9 ، صد شرکت پنجم 1.2 دهم کل فروش شرکتهای برتر را به خود اختصاص داده اند.
وی هدف از برگزاری این همایش و انتخاب شرکتهای برتر ایران را شفاف سازی فضای کسب و کار و رتبه بندی شرکتها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی و نیز گسترش رقابت بین بنگاههای اقتصادی برشمرد و افزود : بانک ملی ایران بالاترین فروش ، بانک ملت بیشترین دارایی، بانک ملی بالاترین اشتغال زایی و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین صادرات را در بین شرکتهای برتر ایران به خود اختصاص دادند.
درویش اضافه کرد : امسال همچنین ده شرکت پیشرو به لحاظ تغییر رتبه فروش و نیز با توجه به اهمیت ارز آوری برای کشور ده شرکت برتر صادرات گرا نیز معرفی می شوند.
به گفته وی : میزان صادرات، رشد صادرات و نیز نسبت صادرات به فروش شاخص ارزیابی این دسته از شرکتهاست.
انتهاي پيام/