به منظور بررسي و شناخت دقيق از وضعيت ذخاير معدني فارس افزون بر 50 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سید محمد احمدی استاندار فارس درسي و دومين همايشزمين شناسي در شهر شيراز با اشاره بهضرورت بررسي وضعيت زمين در فارس گفت: علي رغم وجود تنوع آب و هوايي و وجود ذخاير غني معدني در استان، اكنون شاهد بروز مشكلات و نارسايي در زمينهتامين آب هستيم كه اين موضوع ضرورت برگزاري چنين همايشي را مشخص مي كند.

وي با تاكيد بر لزوم تهيه نقشه جامعذخاير آبي در فارس افزود:در همين راستابه منظور بررسيو شناخت دقيق از وضعيت ذخاير معدني استان ، بيش از 50 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.

استاندار فارسشناخت از وضعيت استقامتي و پايداري زمين برايفعاليت هاي مسكن و شهر سازي را از ديگر ضرورت هاي كاري برايدست اندر كاران اين بخش دانست و ادامه داد: عدم اطلاع از ويژگي هايزمين ، منجر به بروزخسارات جاني و مالي خواهد شد و به همين دليل بايد در شناسايي و اطلاع رساني به مردمتوجه بيشتري داشت.

احمدی افزود:موضوع برداشت هايبي رويه از سفره هاي آب زير زميني از مهمترين مسائلي است كه در سال هاي آينده موجبمهاجرت در برخي شهر ها خواهد شد و ما بايد در ارائه راهكار ها و پيشگيري از بروز چنين مشكلي ، برنامه ريزي كنيم.

استاندار فارس گفت: خروجي چنين همايش هايي بايد بهشناختي منجر شود كه حاصل آن ، در برنامه ريزي توسعه و عمران فارس كاربردي باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: طرح ، مطالعات ، معدنی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.