کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از بازگشت تروریست‌ها از سوریه به این کشورها در وحشت به سر می‌برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "وفا العم" گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بازگشت دستکم 20 هزار جنگجو از سوریه به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عرب خبر وحشتناکی است که پیام های هشدار مهمی برای اوضاع امنیتی کویت و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به همراه دارد. این سخنی است که صالح عاشور نماینده پارلمان کویت بیان کرده است.

یکی از جنگجویان حوزه خلیج فارس که برای قرار گرفتن در کنار تروریست های سوری به سوریه رفته بود گفت: امروز ما این روستا را گرفتیم و افراد را با چاقو سر بریدیم.

گزارشگر المیادین ادامه داد، سخنان این چنینی درباره کشتار و سر بریدن ای بسا نشان دهنده آینده بازگشت جنگجویان کشورهای حوزه خلیج فارس به کشورشان باشد.

برخی منابع در وزارت خارجه کویت به روزنامه انباء خبر دادند کشورشان آماده استقبال از جنگجویان حوزه خلیج فارس است و کویت گذرگاه این افراد برای رفتن به ترکیه، عراق و اردن است. در عربستان و پس از صدور فرمان پادشاهی در خصوص پیگرد تمام کسانی که در بیرون از عربستان می جنگند نهادهای امنیتی راهنمایی هایی در خصوص بازگشت جنگجویان سعودی به عربستان از طریق سفارت ریاض در آنکارا ارائه کردند. قرار بازداشت در انتظار ده ها تن از آن ها است.

ارزیابی ها در خصوص تعداد جنگجویان حوزه خلیج فارس در سوریه متفاوت است. نهادهای رسمی عربستان اعلام کرده اند تعداد این افراد از هزار و چهارصد تن بیشتر نیست در حالیکه بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت تعداد این افراد از 14 هزار جنگجو بیشتر است.

روزنامه "لو فیگارو" نوشت: از میان دو هزار جنگجویی که به صفوف مخالفان مسلح نظام سوریه پیوسته اند 250  تن از اتباع عربستان سعودی کشته شده اند. ای بسا دیگر جنگجویان از قطر، امارات متحده عربی و عمان باشند. زمان بازگشت آن‌ها به کشورشان نزدیک شده است و آن ها زمان چندانی ندارند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار