مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: استان گلستان با جمع آوری ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رتبه اول جمع آوری زکات در کشور را دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ، عباس حاجی اکبری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، گفت: در بخش زکات 19 میلیارد و 300 میلیون تومان و در بخش اکرام ایتام، سه میلیارد و 800 میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به وجود دو مذهب شیعه و سنی در استان، تصریح کرد: 9 میلیارد و 900 میلیون تومان توسط خانواده های شیعه و 9 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط خانواده های اهل سنت زکات پرداخت شده است.

حاجی اکبری ادامه داد: از این میزان، 12 میلیارد و 200 میلیون تومان از منبع زکات، برای ساخت پروژه های عمرانی همچون 17 خانه عالم و خانه قرآن، 14 سالن ورزشی، بیمارستان، مدرسه، درمانگاه و غیره استفاده شده است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان افزود: اگر در استان به زکات در معنای واقعی آن پرداخته شود و مردم زکات خود را کامل و همیشه پرداخت کنند، نیاز به بهزیستی و کمیته امداد از بین می رود و محرومان می توانند حقوق خود را از منبع زکات دریافت کنند و در صورت توان، به استان های دیگر نیز کمک کنیم.

حاجی اکبری با اشاره به سایر درآمدها مثل زکات فطره، گوشت قربانی و غیره گفت: بیشترین قربانی و توزیع گوشت در خانواده های اهل سنت صورت می گیرد و عید قربان امسال، در شهرستان کلاله بالغ بر هشت تن گوشت قربانی جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: مجموع کمک های مردمی جمع آوری شده در 10 ماه نخست سال 92، 327 میلیارد ریال بوده است./س

برچسب ها: گلستان ، زکات ، اول ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.