در حالی نهمین کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی از صبح امروز در تهران برگزار شده که با حاشیه‌های جالبی همراه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی از صبح امروز سه‌شنبه 29 بهمن ماه در محل اجلاس سران در تهران آغاز شده است.

براساس این گزارش هرچند برگزاری چنین نشستی در این سطح که 26 رئیس مجلس در آن حضور دارد برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما در حاشیه این نشست بزرگ مواردی به چشم می‌خورد که گاهی تلخ و شیرین است.

از حاشیه‌های مهم و شیرین این نشست برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و فضایی متخصصان کشورمان است که با استقبال میهمانان خارجی مواجه شده و به نوعی نشان دهنده پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی، فناوری، فضایی، دفاعی، پزشکی، صنعتی و ... است اما در راهروی منتهی به این نمایشگاه نکته‌ای وجود دارد که توجه اکثر نمایندگان و رهگذران را به خود جلب می‌کند به طوری که تصویر اعتبارنامه شخصیت‌های مهم انقلاب اسلامی که روزگاری بر کسوت نمایندگی بودند به نمایش گذاشته شده است، تصویر اعتبارنامه نمایندگی اشخاصی همچون آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، شهید علی رجایی، شهید محمدرضا باهنر، شهید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، مرحوم حسن حبیبی، مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، امامی کاشانی و ... به چشم می‌خورد که روزگاری نماینده مجلس بودند.

در ادامه این تصاویر تصویری از دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی به چشم می‌خورد.

از دیگر حواشی تلخ و ناخوشایند این دوره از اجلاس کشورهای اسلامی، نبود نمازخانه مجزا برای آقایان و خانم‌هاست به طوری که در یک کشور اسلامی و در یک همایشی که نخبگان کشورهای اسلامی در آن تجمع کرده‌اند نه تنها نمازخانه‌ای مستقل و در شان نمازگزاران وجود ندارد بلکه نمازخانه موجود نیز یک بخش بیشتر نبوده و میهمانان نمازگزار مرد و زن مجبورند پیش هم و با محدودیت خاص نماز بگزارند که پرسش اینجاست آیا نباید در چنین کنفرانسی که نخبگان کشورهای اسلامی به فکر رفع مشکلات هستند به این موضوعات توجه شود؟!

انتهای پیام/

برچسب ها: اجلاس ، سران ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار