امروزه سهم زیادی از درآمد برخی کشورها از محل فعالیت‌های گردشگری است. مسافرت و جهانگردی در تولید ناخالص ملی نقش والایی را ایفاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار باگاه خبرنگاران مرکز یزد

محمد مهدی شرافت گفت: امروزه سهم زیادی از درآمد برخی کشورها از محل فعالیت‌های گردشگری است. مسافرت و جهانگردی در تولید ناخالص ملی نقش والایی را ایفاد می‌کند. گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال موجب درآمد ملی می‌شود که بخشی از درآمد به صورت درآمد ارزی حاصل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: استان یزد پتانسیل خوبی در امر گردشگری دارد و اگر بگوییم یکی از قطبهای گردشگری کشور است سخن گزافی نگفته ایم و برای معرفی یزد و جاذبه‌های آن به کشورهای جهان باید تلاش کرد زیرا  یزد دارای آثار تاریخی، فرهنگی و معماری خشت خام بوده و به این دلیل جایگاه ویژه ای در جذب گردشگر دارد.

شرافت افزود: گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها ایفا می کند.

توسعه گردشگری یکی از کم هزینه ترین روشهای ایجاد اشتغال به شمار می رود. ایجاد وفاق ملی، تقویت روحیه و رشد و شکوفائی استعدادها را نیز می توان از آثار اجتماعی آن برشمرد که اگر این امر محق شود مشکلات و کمبودها در زمینه گردشگری خود بخود مرتفع خواهد شد. 

در این دیدار محمدحسین پسران مدیر انجمن گردشگری مهستان پارسه   گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری یزد آنچنان که باید دیده نشده است و گردشگری یزد نیازمند همکاری و تعامل همه مدیران و متولیان دستگاههای مرتبط است تا کمبودهای موجود در این بخش مرتفع شود.

شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور جامعه هتلداران، انجمن صنفی دفاتر، انجمن صنفی واحدهای اقامتی، راهنمایان تور و انجمن های فعال در زمینه گردشگری برگزار شد.  

برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، جهانگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.