کبد چرب با برخی از بیماری‌های متابولیک نظر دیابت، افزایش کلسترول و تری گلیسرید خون و چاقی ارتباط نزدیک دارد.

محمد علی موذنی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: "کبد چرب" رسوب چربی در کبد است که می‌تواند موجب اختلال در فعالیت طبیعی بافت کبد و حتی نارسایی این بافت حیاتی شود. 

وی افزود: اگر چه با قطعیت نمی‌توان در مورد نوع غذاهایی که موجب ابتلا به کبد چرب می‌شوند صحبت کرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند غذاهای چربی که حاوی مقادیر بالایی از روغن‌های اشباع و همچنین مواد غذایی که شاخص قندشان بالا است، در بروز کبد چرب و تشدید این بیماری نقش دارند. 

موذنی با اشاره به ارتباط برخی از بیماری‌ها و اختلالات با بروز کبد چرب، تاکید کرد: کبد چرب با برخی از بیماری‌های متابولیک نظیر دیابت، افزایش کلسترول و تیری گلیسرید خون و چاقی ارتباط نزدیک دارد. 

وی گفت: در واقع وجود عوامل خطری همچون چاقی، وجود زمینه‌های افزایش قند خون و چربی خون و بی‌تحرکی، خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد. 

موذنی اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر، تمایل افراد جامعه به استفاده از غذاهای آماده و پر چرب و استفاده از روغن‌ها به ویژه روغن‌های اشباع افزایش یافته که این موضوع نقش عمده‌ای در شیوع کبد در بین مردم داشته است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کبدچرب ، چاقی ، قندخون ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار