گروه موسیقی تیام به سرپرستی هادی منتظری در آخرین روز جشنواره قطعاتی در دستگاه شور و از ساخته‌های بامداد فلاحتی، هادی منتظری و مسعود حبیبی را اجرا می‌کند.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، گروه موسيقي تیام با همكاري استاداني چون هادی منتظری، مسعود حبیبی، پدرام درخشانی، سیاوش اسماعیلی و بامداد فلاحتی تشکیل شده و تاكنون کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور اجرا كرده است. ساخت برخی از قطعات اجرايي گروه به صورت کار عمل و بنا بر ذوق و فراخور حال اعضاء بوده که در انتخاب شعر از آثار شعرای متقدم و متاخر استفاده كرده‌اند.
 
هادی منتظری سرپرست گروه موسیقی تیام  درباره حضور در جشنواره گفت: گروه‌های بین‌المللی مثل انور براهم یا خانم لخنر از گروه‌های معتبر بین المللی هستند که حضور آنها در جشنواره موسیقی می‌تواند به بالا بردن سطح کیفی جشنواره موسیقی فجر کمک کند.
 
وی خواستار راه اندازی کارگاه‌های آموزشی برای جوانان شد و گفت: درست است که برخی از هنرمندان سالمند و پیر نمی‌تواند اجرای صحنه‌ای داشته باشند اما آنها تجربه‌هایی دارند که باید در اختیار نسل جوان قرار دهند؛ در همین راستا بهتر است که در جشنواره موسیقی فجر محلی نیز برای ارائه این تجربیات در قالب کارگاه‌های آموزشی ترتیب داده شود.
 
این موسیقیدان تاکید کرد: جشنواره موسیقی فجر یک جشن ملی است و باید از همه ژانرهای موسیقی در آن حضور داشته باشند تا به یک اندازه سهیم باشد  و برای آنهایی که استعدادهای خاص دارند برنامه ریزی شود و پس از جشنواره دست آنها گرفته شود تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.
 
هادی منتظری درباره گروه‌های جوان در عرصه موسیقی گفت: به دلیل تدریس شاهد استعداد خوبی در عرصه مختلف موسیقی ملی و کلاسیک هستم.  باید این جوان‌ها را از گوشه خلوت رهانید و آنها را به جشنواره‌ها و رویدادهای موسیقی دعوت کرد؛ چرا که انزوا‌گرایی منجر به ساخت قطعات شخصی می‌شود که رنگ و بوی ملی نخواهد داشت و نمی‌تواند تاثیری در عرصه موسیقی بگذارد. نمی‌توان به جوانی که یک اجرای صحنه‌ای نداشته است بگوییم که دغدغه موسیقی وطنی داشته باشد.
 
گروه تیام به سرپرستی هادی منتطری 30 بهمن ساعت 21 در تالار شمس به صحنه می‌رود و  قطعاتی در دستگاه شور ارائه می‌کند.
 
هادی منتظری درباره این اجرا گفت: قطعاتی مانند بشنو از نی، بالا و پس، پیش بیا و .. از ساخته‌های بامداد فلاحتی، خودم و مسعود حبیبی اجرا می شود. همچنین در این کنسرت علاوه بر خودم که کمانچه می‌نوازم، مسعود حبیبی(دف)، پدرام درخشانی(سنتور)،جواد اسماعیلی(عود) و بامداد فلاحتی حضور دارند.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار