سالن رودکي فردا ساعت 15:30 در بخش استعدادهاي درخشان ميزبان چند هنرمند جوان از جمله سروش زالي است.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر، سروش زالی در سال۱۳۶۰ درتهران، به​دنیا آمد. پس ازیادگیری اصول اولیۀ موسیقی نزد پدر خود، در سال۱۳۷۱، فراگیری پیانو رادرآموزشگاه نوا ادامه داد .
 
او، درسال۱۳۷۹  برای ادامۀ تحصیل به اوکراین رفت و درسال1385 موفق به دریافت مدرک فوق کارشناسی ارشد نوازندگی ازآکادمی ملی موسیقی اوکراین(چایکوفسکی) شد. درطی این سال‌ها، از راهنمایی‌های هنرمند برگزیدۀ اوکراین، الکساندرلیساکن بهره برد. اجرای کنسرت در شهرهای بیلی تسرکوف، ورزل و کیف از برنامه​های  این سال​های زالي و هم‌دوره‌ايش بود.
 
سروش زالي در بخش استعدادهاي درخشان جشنواره با تکنوازي پيانو يك سونات و قطعاتي از هنرمنداني چون راخمانينف را اجرا مي‌کند.
 
 
 
زالي درباره اين بخش از جشنواره اظهار داشت: فلسفه وجودي بخش استعداد درخشان كه توسط دكتر حسن رياحي در جشنواره موسيقي فجر گنجانده شده است، بسيار جاي تامل دارد و اقدام خوبي است و فكر مي‌كنم، ايده بسيار نابي محسوب مي‌شود.
 
او همچنين گفت: اين بخش در حالي به جشنواره اضافه شده است كه اجراي سلو به طور جدي جايش در جشنواره خالي بود و من هميشه برايم سوال بود كه چرا در اين راستا هيچ اقدامي انجام نمي شود. به هر حال جاي خوشحالي دارد كه در جشنواره به اين بخش توجه ويژه شد.
 
زالي در بخش ديگري از سخنانش مطرح كرد: اعتقاد به جوانگرايي در جشنواره موسيقي فجر رخداد خوبي است اما بايد به صورت نسبي باشد به اين معنا كه نبايد همه چيز فداي جوانگرايي شود و چيزي به اسم تكنيك در نوازندگي مورد بررسي قرار نگيرد. به هر حال جوانگرايي به معناي آماتور بودن نيست. اجراها در هر صورت بايد از كيفيت‌هاي بالايي برخوردار باشند.
 
اين هنرمند در ادامه سخنانش افزود: اينكه جشواره موسيقي فجر فضايي را براي هنرمندان موسيقي كلاسيك ايجاد كرده است تا اجراي زنده داشته باشند، داراي ارزش بسياري است اما اين اقدام بايد مداوم باشد تا تاثير‌گزار واقع شوند و در واقع جشنواره اين گونه مي تواند از جوانان حمايت كند.
 
 
 
او اجراهاي صحنه‌اي بخش استعدادهاي درخشان را مثبت ارزيابي كرد و بيان كرد: به هر حال ايجاد چنين فضايي در جشنواره موسيقي هميشه واجب بود و هم اكنون به آن پرداخته مي‌شود. چنين فضاهايي باعث مي‌شود كه هنرمندان جوان مخاطب خود را پيدا كنند و اين موضوع خيلي به پيشرفتشان كمك مي‌كند.
 
سروش زالي درباره اختصاص سالن رودكي به بخش استعدادهاي درخشان بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر گفت: سالن رودكي بسيار سالن مناسبي براي اجراست و اختصاص اين سالن به بخش استعدادهاي درخشان جاي خوشحالي دارد.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار