شبکه تلويزيوني اسکای نيوز عربی گزارش داد: دستيابي به توافق نهايي بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک در اين دور از مذاکرات در وين بعيد است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در وین، درباره مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک گفت: این مذاکرات سه روز ادامه خواهد داشت. شب گذشته نخستین دیدار بین "کاترین اشتون" و "محمد جواد ظریف" انجام شد. سخنان روز گذشته رهبر معظم ایران درباره خوشبین نبودن این مذاکرات باعث سایه افکندن تردید بر میزان موفقیت مسایل مطرح در این سه روز شده است. 

خبرنگار این شبکه افزود: طرف مقابل هم بر اساس سخنان "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا امکان موفقیت این مذاکرات را پنجاه درصد می داند. به همین علت یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد این دور از مذاکرات شاید فقط یکی از ایستگاه ها در مسیر طولانی باشد.

ایرانیها و طرف مقابل با توجه به تحولات چند ماه اخیر نوعی امید برای اعتمادسازی دارند. دو طرف می گویند بندهای توافقنامه ژنو را اجرا کردند. ایران بخشی از فعالیتهای خود را متوقف کرد و غربیها هم بخشی از تحریمها علیه ایران را به حال تعلیق درآوردند.

وی خاطرنشان کرد: ظریف وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد هیات ایرانی فقط برای گفتگو درباره برنامه هسته ای و نه چیز دیگری به وین آمده است. بنابراین ایرانی ها خواهان آن هستند که این مذاکرات به مسایل فنی محدود باشد. آنها می گویند نمی خواهند به بحث درباره مسایل اضافی کشیده شوند. اتحادیه اروپا، آمریکا، اروپا، روسیه و چین می خواهند جزئیات بیشتری از برنامه هسته ای ایران مشخص شود.

خبرنگار اسکای نیوز عربی در پایان آورد؛ بسیاری از ناظران می گویند این مذاکرات فقط بین ایران و آمریکا نیست و طرفهای دیگری هم در آن مشارکت دارند. باید دو روز دیگر منتظر بمانیم تا تحولات بیشتری درباره این پرونده مشخص شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار