مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر عصر دیروز در مجتمع فرهنگی هنری ابن سینای همدان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ در این مراسم که با حضور ناصر باکیده مدیر بخش استان های سی و دومین جشنواره فیلم فجر، داریوش ارجمند از پیشکسوتان عرصه بازیگری، عوامل و بازیگران فیلم برگزیده مردمی فرشته ها با هم می آیند، استاندار همدان، جمعی از مسئولان فرهنگی استان و علاقمندان به عرصه سینمای کشور برگزار شد، داریوش ارجمند با اشاره به جایگاه و ارزش والای استان همدان گفت: همه ما به استان همدان افتخار می کنیم، وقایعی در پس و پشت این شهر وجود دارد که چاره ای جز افتخار و ارادت نسبت به این استان نیست.
وی افزود: همدان شهری است که نخستین سنگ های تاریخ و مرکزیت ایران در این سرزمین بنا شده و افتخارآمیزترین دانشمندان را نه تنها به کشور بلکه به جهان هدیه کرده است.
این بازیگر مطرح کشور ادامه داد: بوعلی سینا، باطاهر عریان، عین القضات همدانی و ... هر کدام ما را به سمت و سویی از کلام و عرفان، شعر و فرهنگ فرا می خوانند و شاید همین برای ایران اسلامی کافی باشد.
داریوش ارجمند در ادامه با اشاره به رویکرد برگزاری این جشنواره در شهرستان ها گفت: بنده این اندیشه را که جشنواره فیلم فجر را باید در همه جای ایران پراکنده کرد تقدیس می کنم واین اندیشه ای نیکو و شایسته است.
وی اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر برای همه مردم است و زیباترین آن مشارکت در داوری این جشنواره است که در استان ها به خوبی دنبال شد.
داریوش ارجمند در ادامه با اشاره به رشادت ها و فداکاری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: اگر امروز ما اختتامیه ای را به دنبال افتتاحیه ای برگزار می کنیم همه به برکت خون شهدای این سرزمین است و هر چقدر هم کار این شهدای گرانقدر را تکریم کنیم واقعا نمی توانیم حتی ذره ای از ارزش های آنان را بیان کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عبودیت خداوند متعال اشاره و خاطرنشان کرد: شعار زندگی بنده عبودیت خداوند، نوکری مردم و خدمت به سرزمینم است و از جوانان سرزمینم می خواهم که ستایش خداوند را سرلوحه خود در زندگی قرار داده و این عبودیت را همواره مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.
وی همچنین با اشاره به ارزش و جایگاه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: این سیمرغ هویت ملی ما را به نمایش می گذارد و در حقیقت نشان از دو بال فرهنگ حماسی و اسطوره ای و همچنین اعتقادی ما است و ارزش آن برای کسانی که آن را به دست می آورند بسیار باشکوه است.
استاندار همدان با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید شعار و رویکرد این دولت نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی است، گفت: لازم است از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و برگزاری آن در استان‌ها حمایت لازم انجام شود.
ناصر نیکبخت، با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره و نگاه ویژه‌ آنان به استان‌های کشور گفت: جشنواره فیلم فجرحلقه اتصال بین نسل‌ها به ویژه نسل‌های جوان و نوجوان است و می تواند از تاثیرات و کارکردهای این جشنواره باشد.
وی در ادامه به جایگاه استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و این نامگذاری به حق شایسته ای است که در تاریخ ایران ثبت شده که همدان دارای مردمی فهیم، تاریخ دان، عارف و هنردوست است.
وی در ادامه با اشاره به رایزنی های انجام گرفته در خصوص برگشتن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان تصریح کرد: پیگیری های لازم و اهتمام به قطعی شدن در این زمینه با مسئولان مربوطه در حال انجام است و قطعا با برگشتن این جشنواره به جایگاه اصلی خودش شهر همدان، این تمنا و خواست مردم محقق خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با تأکید بر اینکه هنر پدیده ای اجتماعی و سینما از اجتماعی ترین هنرهاست، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین و بزرگترین جشن سینمایی انقلاب است وبازتاب و انعکاس جشنواره در استان‌ها فضای نشاط اجتماعی را در استان‌ها فراهم کرد.
خسرو بیات با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر در این استان خاطرنشان کرد: این اکران ها فرصت بسیار مناسب و خوبی بود تا تماشگران علاقمند سینما بتوانند آثار فیلم سازان مورد علاقه و منتخب خود را ببینند.
وی درباره اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در همدان با بیان این‌که استقبال مردم از جشنواره فجر امسال نسبت به سال‌ گذشته بی‌نظیر بوده است، اظهار داشت :جشنواره فیلم فجر فرصتی بی‌نظیر و عادلانه برای تمام کشور در جهت استفاده از این رخداد ملی فرهنگی بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه با اشاره به روند برگزاری این جشنواره در همدان تصریح کرد: درطول برگزاری جشنواره فیلم فجر در همدان 20 فیلم در مدت 10 روز به نمایش گذاشته شد که بیش از 13 هزار نفر از مردم همدان از این جشنواره دیدن کردند .
این مقام مسئول ادامه داد: مردم همدان فیلم را خوب می شناسند و مشتاقانه منتظر برنامه های فرهنگی و هنری در استان هستند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری 2500 برنامه فرهنگی و هنری در ایام الله دهه فجر در سطح استان، جشنواره فیلم فجر، جشنواره موسیقی سنتی فجر، جشنواره ادبی فجر، جشنواره شعر فجر، برپایی نمایشگاه ها، عصر شعر، تأسیس انجمن های ادبی و هنری و رونمایی از کتاب ها را از جمله برنامه های این ایام برشمرد.
خسرو بیات افزود: همدان پتانسیل برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را را در حوزه های ملی و بین المللی دارد.
گفتنی است در این مراسم همچنین بر اساس داوری مردم، دیپلم افتخار و تندیس برگزیده فیلم مردمی به حامد محمدی کارگردان فیلم فرشته ها با هم می آیند و همچنین لوح تقدیر فیلم برگزیده مردمی به منوچهر محمدی تهیه کننده و نازنین بیاتی بازیگر این فیلم اهدا شد.
همچنین در این مراسم از ناصر باکیده مدیر امور استان های جشنواره فیلم فجر و هنر آفرینی و نقش آفرینی چندین ساله داریوش ارجمند پیشکسوت عرصه بازیگری قدردانی شد./س
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
rojin
۱۳:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
این عکس مال همدانش نیس