نماینده پارلمان تونس در نهمین اجلاس بین المجالس اسلامی تاکید کرد: وظیفه ما امروز این است که در مقابل چالش‌های سرنوشت سازی که با آن‌ها روبرو هستیم، در قالب فعالیت مشترک و طرح مشترک مبارزه کنیم تا بتوانیم در یک ساختار فعال و با نزدیکی دیدگاه‌ها و اهداف خود دست یابیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ عضو پارلمان تونس در نشست صبح امروز نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی، به دلیل میزبانی و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری این اجلاس گفت: امیدوارم نتایج این کنفرانس به برابری و مساوات میان کشورهای اسلامی کمک شایانی داشته باشد تا بتوانیم در سایه این اجلاس به اهداف خود دست پیدا کنیم.  
 
وی ادامه داد: انقلاب تونس دستاوردهایی را برای ملت تونس داشته که منجر به مساوات، برابری، حقوق بشر، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و پیشرفت و شکوفایی شده که این موارد نیز در قانون اساسی ما هم آمده است.  
 
این عضو پارلمان تونس با بیان اینکه هر کشوری ویژگی‌های تمدنی خود را دارد و براساس امکاناتش باید برای گسترش منافع ملت خود فعالیت کند، گفت: نمونه دمکراسی و روند اصلاح و تغییری که در همه جوامع وجود دارد را باید به فال نیک گرفت.  
 
وی همچنین ادامه داد: ما همچنین شدیدا بر این باوریم که باید تلاش‌های خود را براساس اصول میانه روی، تسامح و عدالت که قرآن از آن به عنوان امت میانه نام می‌برد، را پیش بگیریم و باید براساس موعظه حسنه و تدبیر امور پیش برویم تا بتوانیم چهره نورانی دین پاک اسلام را برای همه مسلمانان به نمایش بگذاریم و آن‌ها را به دور از خشونت هدایت کنیم.  
 
این نماینده پارلمان تونس با اشاره به خیزش‌های مردمی در چارچوب بهار عربی نیز اظهار داشت: بهار عربی به بهبود اوضاع داخلی کشور‌ها و توسعه همه جانبه آن‌ها از طریق سیستم‌های اقتصادی کامل که بتواند بر فقر و گرسنگی غلبه کند، کمک می‌کند تا بتوانیم بر فقر و گرسنگی غلبه کند و امکانات برابر برای ملت‌های خودمان که در شرایط اقتصادی و جهانی شدن و بحران سوری داریم، مقابله نماید.  
 
وی ادامه داد: منطقه اسلامی این روز‌ها شاهد جنبش‌های اصلاحی وسیعی است و در این جهت رهبران ملت‌ها باید در راه صادقانه و پیشرفت ملت‌های خود قدم بردارند.  
 
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های انسان‌ها در چارچوب فرهنگ اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم و مقابله جدی با تعصبات مذهبی و طائفه‌ای داشته باشیم.  
 
عضو هیئت پارلمانی تونس ادامه داد: باید از نظر علمی راهبردهایی ترسیم شود تا براساس آموزه‌های علمی، تولیدات خود را در زمینه‌های فناوری و اقتصادی ارتقاء دهیم تا از سایر کشور‌ها بی‌بهره شویم.  
 
وی با بیان اینکه جهان اسلام در یک مقطع تاریخی قرار دارد گفت: باید با اشکال منفی پیشرفت جهان اسلام مقابله کنیم و از این فرصت استفاده کنیم تا صلح داخلی برای امت اسلامی در خاورمیانه را شاهد باشیم.  
 
وی تاکید کرد: امروز وظیفه ما این است که در مقابل چالش‌های سرنوشت سازی که با آن‌ها روبرو هستیم در قالب فعالیت مشترک و طرح مشترک مبارزه کنیم تا بتوانیم در یک ساختار فعال و با نزدیکی دیدگاه‌ها به اهداف خود دست یابیم.  
 
این نماینده در ادامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: تونس از راه حل عادلانه برای خاتمه دادن به مسئله فلسطین حمایت و بر تشکیل دولت فلسطینی با پایتختی قدس شریف تاکید دارد.  
 
نماینده پارلمان تونس ضمن اعلام حمایت از ملت سوریه نیز اظهار داشت: باید راهی اندیشیده شود تا از چپاول زیرساخت‌ها و ادامه خونریزی‌ها در این کشور جلوگیری شود و بحران این کشور با راه مسالمت آمیز و سیاسی خاتمه یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، پارلمان ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار