نماینده مجلس ملی سنگال گفت: اصل اسلام ما را وادار می‌کند تا صلح در سراسر جهان بین امت‌های اسلامی برقرار باشد و همه امت‌های اسلامی به تفرقه‌ها پایان دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نماینده مجلس ملی سنگال در دومین روز سی و دومین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن قدردانی از ایران به دلیل استقبال و میهمان نوازی به عمل آمده اظهار داشت: سنگال دارای 14 میلیون نفر جمعیت است که 78 درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
 
وی افزود: سنگال و پارلمان و ملت آن در کنار کشورهای برادر در جهان اسلام از یک موضع استفاده می‌کنند که آن نیز این است که راه حلی برای امت اسلامی باشند امت‌های اسلامی وظایفی برعهده دارند که می‌توان همبستگی و همکاری بین کشورهای عضو این اتحادیه دانسته و ضرورت اساسی وجود دارد که همه ما به مسئولیتی که داریم متعهد و پایبند باشیم.  
 
نماینده مجلس ملی سنگال تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که باید مراقب همه باشید و امکانات را بهبود بخشید لذا توصیه می‌کنم ارتباطی میان پارلمان‌های مختلف را ایجاد کنیم تا موجب توسعه اسلام شویم هم چنین پیامبر فرمودند که شما باید موجب پیروزی برادرانتان که مورد بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند باشید و کسانی که این چنین نکنند جزیی از اسلام نیستند بنابراین باید مراقب باشید که اگر کسانی در جایی دیگر منتظر ما هستند آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم و برای رسیدن به اهدافشان کمک‌شان کنیم.  
 
وی ادامه داد: بحران ایجاد شده در آفریقای مرکزی که ساکنان زیادی دارد قابل قبول نیست و نباید در این منطقه به عنوان یک کشور آفریقایی تفرقه وجود داشته باشد.
 
نماینده مجلس ملی سنگال تصریح کرد: ما مسلمانان آفریقایی از خدا می‌خواهیم که رنج و درد قاره ما را پایان دهد تا کشورهای جهان اسلام بتوانند گروه‌های تحقیق برای یافتن راه حل در راستای پایان دادن به رنج‌های مسلمانان تشکیل دهند تا در جاهایی که مسلمانان در اقلیت هستند بتوانند از حقوقشان برخوردار شوند.
 
وی تاکید کرد: اتحادیه ما باید روابط میان پارلمان‌ها را موثرتر و کارآمدتر کنند چرا که ما معتقدیم همه ما از یک زن و مرد آفریده شده‌ایم و باید بدانیم که بهترین افراد نزد خداوند با تقواترین افراد هستند.  
 
نماینده مجلس ملی سنگال گفت: باید از اعراب حاضر در جهان غیرعرب حمایت کنیم هم چنین از زبان عربی در کشورهای غیرعربی نیز حمایت کرده تا بتوانیم زبان دین خودمان را بهتر بفهمیم.  
 
وی در پایان با بیان این که آرمان کشور فلسطین از آرمان‌های اصلی امت اسلامی است خاطر نشان کرد: اصل اسلام ما را وادار می‌کند تا صلح در سراسر جهان بین امت‌های اسلامی برقرار باشد و همه امت‌های اسلامی به تفرقه‌ها پایان دهند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، سنگال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار