"وارطان ساهاکیان" که سه سال متوالی به عنوان داور با جشنواره موسیقی فجر همکاری داشته است، تلاش گروه‌های شهرستانی را شایسته تحسین دانست.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، وارطان ساهاکیان، به همراه رازمیک اوحانیان و مهدی شمس نیکنام، داوری بخش آواز جمعی را برعهده داشته است.
 
ساهاکیان درباره گروه‌های شرکت کننده در جشنواره گفت: در مقایسه با سه سال اخیر گروه‌های شرکت کننده شهرستانی رشد خیلی خوبی داشته‌اند. به نظر می‌رسد نفس رقابتی شدن و اینکه بواسطه گرفتن مقام می‌توانند ‌آینده حرفه‌ای خود را تامین کنند، سبب شده  تلاش بیشتری داشته باشند.
 
 وی افزود:در مقایسه با گروه‌های موسیقی که در تهران ساکن هستند معمولا موسیقیدانان جوانی شهرستانی از امکانات کمتری برخوردارند اما با وجود آن باید به تلاش ستودنی آنها دست مریزاد گفت.
 
این موسیقیدان خواستار دقت و توجه مسئولان به گروه‌های برنده جشنواره شد و خاطرنشان کرد: نفس برگزاری هر رویداد موسیقی باید به فال نیک گرفته شود تا استعدادهای خوب کشف شود اما بعد از مرحله کشف استعداد نوبت به مرحله شکوفا شدن استعداد است؛ در همین راستا کار مسئولان موسیقی بعد از اتمام جشنواره موسیقی فجر تازه شروع می‌شود. خوشبختانه در این باره معاون هنری ارشاد نیز وعده‌هایی داده‌اند که جای خوشحالی دارد.
 
وی ادامه داد: مهمترین کار این است که به این جوانان سالن‌هایی کوچکی برای تمرین داده شود و همچنین پروسه گرفتن مجوز و اجراهای زنده برای آنها سهل الوصول‌تر شود. از طرفی میتوان سالن رودکی را به طور رایگان در اختیار استعدادها گذاشت تا دغددغه‌های آنها کمتر شود و بتوانند وقت خود را به اجرا اختصاص دهند.
 
این مدرس موسیقی با تاکید بر این موضوع که ذات جشنواره موسیقی فجر به دلیل بین المللی بودن آن با دیگر جشنواره‌های استانی و ارگانی متفاوت است، اظهار داشت: وقتی جشنواره عنوان بین المللی به خود می‌گیرد باید رفتاری در حد اشکال‌های بین المللی به خود گیرد تا شرکت کنندگان به آن اطمینان پیدا کنند و هر سال پر بار تر و با کیفیت‌تر برگزار شود.
 
ساهاکیان از گروه‌های شهرستانی خواست تا وقت را بیشتر به اجرا اختصاص دهند و توضیح داد: یکی از مهمترین مشکلاتی که گروههای شرکت کننده داشتند توجه بیش از حد به رپرتوار سنگین و سخت بود و کمتر وقت خود را متمرکز خود اجرا کرده‌اند؛ این در حالی است که بهتر است قطعات سبک و آسان‌تر انتخاب شود ولی اجرایی تمیز تر برای بخش رقابتی ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: این روش‌های بیشتر به نداشتن اجرای صحنه مربوط است اما اگر بتوان این توضیحات را در فراخوان جشنواره اعلام کرد تا گروه‌های شرکت کننده تکلیف خود را بدانند نتایج بهتری به دست می‌آید.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی فردا به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار