کاشت 50 گونه گیاهی در بوستان جنگلی کوهسار

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 گفت:به منظور حفظ تنوع زیستی گیاهان اقدام به کاشت 50 گونه گیاهی در بوستان جنگلی کوهسار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،مرتضی آدینه ،معاون امورشهری وفضای سبزمنطقه با اعلام این خبرگفت: بوستان جنگلی کوهسار از قابلیت های بالای زیست محیطی و تفریحی برخودردار است و به عنوان ریه تنفسی شهر تهران شناخته می‌شود.
 
وی افزود: به دنبال برنامه های شهرداری برای احیای منابع طبیعی وحفظ محیط زیست ، طرح جامع توسعه واحیای پارک جنگلی کوهسار که دردامنه ارتفاعات البرز واقع شده است در دستورکارقرار دارد.
 
معاون شهردار منطقه 5 افزود: در همین راستا کاشت 50گونه گیاهی با هدف حفظ تنوع گیاهان دربوستان کوهسارانجام شد .
 
آدینه به جنگلکاری 750هکتاری دربوستان جنگلی اشاره کرد و افزود: با توجه به خطرات زیست محیطی که شهرتهران راتهدید می کند توسعه فضای سبز وجنگل کاری دردامنه ارتفاعات مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است به طوری که با هدف حفاظت و صیانت از اراضی دامنه جنوبی البرز و توسعه فضاهای سبز و ایجاد مجموعه تفرجگاهی و اکو توریستی سالیانه  100هکتار جنگل ایجاد می شود.
 
معاون شهردارمنطقه 5 تصریح کرد: جاذبه های بوستان جنگلی کوهسار وهمچنین امکانات تفریحی ایجاد شده بوستان را به یکی از مجموعه های تفرجگاهی تبدیل کرده است.
برچسب ها: کاشت ، گیاه ، بوستان ، جنگل ، کوهسار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار