به رغم برخی تهدیدهای امنیتی از سوی برخی نمایندگان پارلمان بحرین ، راهپیمایی مسالمت آمیز در گرامیداشت شهدای بحرین همه مناطق این کشور را فرا گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی "اللؤلؤه"، شرکت‌کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار محقق شدن دموکراسی در بحرین شدند.

تظاهرکنندگان همچنین بر ادامه فعالیتهای مسالمت آمیز خود تا محقق شدن خواسته‌هایشان تاکید کردند .

خبرنگار شبکه "اللؤلؤه" در گزارشی گفت: اراده مردم بحرین به رغم تخلفات بی حد و حصر نیروهای امنیتی این کشور تضعیف نمی‌شود. آنها به رغم بازداشتهای ظالمانه و سرکوب تظاهرات از سوی رژیم آل خلیفه اعتراضات مسالمت آمیز خود را ادامه می‌دهند .

در منطقه "کرزکان" مردم با حمل پرچم‌های بحرین و تصاویر شهدا در راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز خود وفاداریشان را به شهدای روز پنجشنبه خونین اعلام کردند. آنها همچنین تجاوزهای نظام بحرین به حقوق شهروندان را محکوم کردند .

راهپیمایی منطقه ستره با شعارهایی مبتنی بر اصلاحات دموکراتیک و آزادی فوری همه زندانیان سیاسی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از رژیم آل‌خلیفه خواستند به ساده‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق شهروندان بحرینی احترام بگذارد و از ترساندن و ایجاد رعب و وحشت در میان ملت بحرین دست بردارد.

طبق معمول خودروهای پلیس تلاش کردند راههای معترضان را ببندند آنها با استفاده از گاز اشک آور می‌خواستند جمعیت گسترده مردم بحرین را متفرق سازند .

اهالی منطقه "الدیه "نیز تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند. آنها در این تظاهرات تجاوزهای نیروهای امنیتی را محکوم و تاکید کردند که به رغم تلاشهای نظام برای سرکوب این اعتراضات مسالمت آمیز دست از ادامه آن نخواهند کشید.

منطقه "الملکیه" نیز شاهد تظاهرات مسالمت آمیز بود. شرکت کنندگان در آن شعارهایی سر دادند که طی آن خواسته‌های دموکراتیک خود را مطالبه و تاکید کردند تا محقق ساختن عدالت در بحرین بر راه خود استوار خواهند ماند.

 آنها با در دست داشتن عکسهایی از شهدای بحرین اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین را محکوم کردند. 

از سوی دیگر تعداد تظاهرکنندگان در سالگرد انقلاب بحرین که از مرز سیصد هزار نفر گذشت، مخالفان انقلاب بحرین را که به فکر رویارویی جدید با این انقلاب افتاده اند به چالش کشیده است.

از بین اقدامات جدید مخالفان انقلاب تهدیدهای "خالد المالود" نماینده پارلمان بحرین است که به درگیری خیابانی با مردم بحرین تهدید کرده است. 

گزارشگر این شبکه تلویزیونی گفت: "خالد المالود" هیچ راهی جز تحریک مذهبی علیه تظاهرات مردمی ملت بحرین نداشت. زیرا تظاهرات کنونی مردم بحرین، سالگرد انقلاب را زنده کرد. به همین علت وی افکار مسموم خود در زمینه درگیری مذهبی را مطرح و تهدید کرد که درگیریهای خیابانی با ملت بحرین صورت خواهد داد.

این در حالی است که مردم بحرین حقوق طبیعی خود را در زمینه آزادی و عدالت و مشارکت سیاسی و دموکراسی می‌خواهند .

این نماینده سلفی پارلمان بحرین از جلسه پارلمان استفاده و در اقدامی فتنه‌جویانه اظهاراتی را مطرح کرد. وی گفت: اگر دولت گام جدی در برابر تحریک کنندگان مردم برندارد درگیری در خیابانها ایجاد خواهیم‌کرد تا هر کس جایگاه خود را در بحرین بشناسد و پا را فراتر از گلیم خود دراز نکند. وی به درگیری زودهنگام در خیابانها تهدید کرد.

پارلمان بحرین شاهد این نوع اقدامات از سوی نمایندگان بود و در این جلسه تعدادی از نمایندگان خواستار سرکوب قیام ملت بحرین شدند. البته این نوع اظهارات نشان دهنده شکستهای سیاسی است که نظام آل خلیفه با آن دست و پنجه نرم می‌کند. 

زیرا مسئولان بحرینی هیچ وسیله‌ای در برابر فعالیتهای مسالمت آمیز مردم بحرین در اختیار ندارند  جز اینکه به تهدید درگیری و ناا امنیتی و جنگ طایفه‌ای و مذهبی روی آورند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار