دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه اعلام کرد توافقی میان سه وزیر اروپایی (لوران فابیوس، فرانک والتر اشتاین‌مایر و رادوسلاو سیکورسکی)که اتحادیه اروپا آنها را برای میانجی‌گری به اوکراین فرستاده و دولت و مخالفان اوکراین حاصل شد و متن آن قرار است امروز به تصویب برسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌دفتر ریاست جمهوری اوکراین خاطر نشان کرد امضای این توافقنامه برای ساعت 12 ظهر (10 به وقت گرینویچ) پیش‌بینی شده است اما به جزییات مربوط به محتوی آن اشاره نکرد.منابع نزدیک به سه وزیر اروپایی نیز هنوز حصول توافق را تأیید نکرده‌اند.

رادوسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان یک ساعت و نیم پیش اعلام کرد پس از مذاکراتی که همه شب به طول انجامید، گفتگوها ساعت هفت و 20 دقیقه پایان رسید.

یک منبع دیپلماتیک اروپایی نیز گفت: «مذاکرات بسیار دشوار بود و همه شب به طول انجامید».وی افزود: «مذاکرات برای مدت کوتاهی متوقف شد اما شرکت‌کنندگان بار دیگر اواسط روز گردهم می آیند».

وزیران امور خارجه فرانسه، آلمان و لهستان مأموریت روز پنجشنبه خود را در کیف که با کشته شدن دست‌کم 47 نفر در درگیری‌ها بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی همراه بود، تا شب ادامه دادند.روز پنجشنبه مرگبارترین روز از زمان آغاز بحران در اواکراین در اواخر نوامبر بود.


انتهای پیام / 
برچسب ها: توافق ، اروپا ، دولت ، مخالف ، کیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار