نماینده مجلس نهم در ششمین کنگره حزب اراده ملت ایران گفت: دعواهای ما از جهل و نادانی است، 35 سال است که می‌خواهیم کشور را اسلامی کنیم و مدیریت اسلامی داشته باشیم اما همه شعار است و در عمل یک درصد هم نمی‌دانیم مدیریت اسلامی چیست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی در ششمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران که صبح امروز (جمعه، دوم اسفند) در سالن تلاش برگزار شد، اظهار داشت: دعواهای ما از جهل و نادانی است، 35 سال است که می‌خواهیم کشور را اسلامی کنیم و مدیریت اسلامی داشته باشیم اما همه شعار است و در عمل یک درصد هم نمی‌دانیم مدیریت اسلامی چیست.

وی ادامه داد: بالاخره در هر زبان و ادبیات علمی هر حرکتی مستندات و الگوهای عملیاتی دارد که دین تشیع هم ما دلایل اربعه را داریم که عبارتند از اجماع، کتاب، سنت و عقل که اگر این دلایل چهارگانه در کاری باشد آن کار درست است.

پزشکیان اظهار داشت: زمانی که یک نفر مسئول می‌شود گمان می‌کند که عقل کل است اما جهالت انسان همین قدر است که نمی‌فهمد که چقدر می‌داند.

وی با بیان اینکه من نه سیاستمدارم و نه اقتصاددان و اگر بخواهم اقتصاد کشور را رقم بزنم خیانت کرده‌ام، تصریح کرد: در مملکت ما همه نظر سیاسی می‌دهند، طرف لیسانس کشاورزی دارد و راجع به مسائل سیاست خارجی کشور صحبت می‌کند و زمانی هم که می‌گویند حرف نزن به او بر می‌خورد، مشکل ما این است که با ادبیات کارشناسی و علمی با یکدیگر صحبت نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس با طرح این سوال که کدام سیاستمدار ما براساس این شاخص عمل می‌کند، اظهار داشت: ادبیات از بالا قلب را سیاه، دین را ضعیف و تغییر و دگرگونی را در جامعه نزدیک می‌کند لذا اگر قرار است ما در جامعه حکومت کنیم و حزب تشکیل دهیم باید مدیران ما توانمندی خود را در عمل ثابت کنند نه اینکه خودمان خودمان را به جامعه تحمیل کنیم.

پزشکیان به فرمایشات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) می‌فرماید باید براساس نظر جمع و رضایت اکثریت عمل کرد و شاخص را این گذاشت که مردم چه ارزیابی از عملکرد اشخاص دارند، اگر عموم مردم از عملکردها ناراضی باشند رضایت خاص را نیز از بین می‌برند و پایه‌های حکومت سست می‌شود اما اگر عموم مردم از عملکرد مسئولان راضی باشند می‌توان در برابر هر ناملایمات و دشمنی علیه کشورمان ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حزب ، اراده ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار