رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با تاکید رئیس جمهور بر توسعه و فعال سازی بخش گردشگری، قصد داریم متفاوت از آنچه در گذشته بوده،فصل جدیدی رادر این حوزه آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، مسعود سلطانی فر درگردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در کرمان افزود: ما مسوولان دولتی و حاکمیتی و شما راهنمایان گردشگری که در جایگاه اجرایی و عملیاتی این حوزه قرار دارید هم پیمان شویم تا فصل جدیدی در حوزه گردشگری آغاز شود و سریعتر به دستاوردهای مختلف فرهنگی ،اقتصادی و ... برسیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: سیاست نظام در حوزه گردشگری این است که میراث فرهنگی و ارزش های ملی و اسلامی خودمان را به رخ دنیا بکشیم و بگوییم که ایرانی زنده ، پاینده و استوار داریم.

سلطانی فر جایگاه 50 را در حوزه گردشگری برازنده کشور ایران ندانست و اظهار امیدواری کرد: با توان و شایستگی های جمع حاضر و تکیه بر جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و 11 اقیلم متنوع آب و هوایی در ایران، از شرایط موجود که برازنده ایران بزرگ نیست، خارج شویم.

 وی همچنین از برگزار نشدن آیین بزرگداشت استاد باستانی پاریزی ابراز تاسف کرد وگفت: با قول مساعد استاندار کرمان در آینده ای نزدیک مراسم بزرگداشت استاد باستانی پاریزی به شیوه ای که در خور منزلت ایشان باشد، برگزار خواهد شد.

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان از این گردهمایی حاکیست در مراسمی از "ترنس وارد" خالق کتاب در جستجوی حسن، کتابی که به 15 زبان زنده دنیا ترجمه شده و فرهنگ و تمدن ایران را برای بار دیگر به دنیا شناسانده و نیز حسن قاسمی و همسر وی، شخصیت های واقعی این کتاب تجلیل به عمل آمد./س

برچسب ها: میراث ، ایران ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.