"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا از توافق اخیر دولت و مخالفان در اوکراین استقبال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت آمریکا از توافق اخیر دولت و مخالفان در اوکراین استقبال می کند.

"جی کارنی" گفت: حقیقت این است که این به سود روسیه است تا خشونت‌ها در اوکراین پایان بگیرد، همینطور به سود آمریکا و دوستان اروپایی و البته مهم تر از همه مردم اوکراین است و ما از توقف خشونت‌ها و توافقی که به دست آمده است استقبال می کنیم. 

وی ادامه داد: اقداماتی که در پارلمان این کشور تصویب شده است، هنوز اجرایی نشده اند و ما به دقت به این مساله نظارت داریم. 

سخنگوی کاخ سفید گفت: تمرکز ما در حال حاضر همکاری با شرکای اروپایی و دولت و مخالفان دولت در اوکراین برای اطمینان از اجرایی شدن توافق است ولی ما تحریم‌ها را از کسانی که مسئول خشونت‌ها بودند برنمی داریم، بخصوص در صورتی که بار دیگر خشونت در این کشور روی دهد یا این توافق نقض شود.

کارنی گفت: در حال حاضر تمرکز ما روی توافق است و ما از این توافق حمایت می کنیم زیرا آن را کاملا با چیزهایی که رئیس جمهور آمریکا درخواست می کرد، از جمله پایان دادن به خشونت‌ها، تغییرات در قانون اساسی، تشکیل دولت ائتلافی و انتخابات زود هنگام همخوان می دانیم. همه این ها در صورتی که خشونت ها پایان بگیرند قابل اجرا هستند. 

سخنگوی کاخ سفید گفت: از این رو ما این را یک تحول مثبت می دانیم؛ البته این را نیز در نظر بگیریم که توافق یک مساله و اجرای آن مساله دیگری است و ما این مساله را با دوستان اروپایی خود به دقت زیر نظر داریم.

کارنی گفت: مردم اوکراین در اعتراض‌های اخیر دیدگاه های خود را مطرح می کردند و وابسته به کسی نبودند، دیدگاه های آمریکا یا اروپا را مطرح نمی کردند. از این رو دیدگاه ما این است که باید به خواست های آنان گوش فرا داده شود و مردمسالاری نیز همین است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار