مقامات امنیتی نشست گروه 20 در سیدنی استرالیا از "جانت یلن" رئیس بانک مرکزی آمریکا خواستند به هنگام ورود به یک رستوران ، کارت شناسایی خود را نشان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش های منتشر شده حاکی است مقامات امنیتی نشست گروه 20 در سیدنی استرالیا از جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا خواستند به هنگام ورود به یک رستوران ، کارت شناسایی خود را نشان دهد.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی سیدنی روز شنبه به هنگام ورود یلن به رستوران هتل اینترکانتیننتال - یکی از هتل‌های میزبان اجلاس وزرای اقتصاد و روسای بانک های مرکزی گروه هشت در آخر هفته - از او خواستند کارت شناسایی خود را نشان دهد.

"یان تالی" خبرنگار اقتصادی نشریه وال استریت ژورنال که در محل حضور داشت، گزارش داد رئیس بانک مرکزی آمریکا مجبور شد کارت شناسایی اش را به مأموران امنیتی نشان دهد.

او همچنین اعلام کرد:« رئیس بانک مرکزی آمریکا که گفته می شود قدرتمندترین زن جهان است هنوز چهره شناخته شده ای برای همگان نیست. مقامات استرالیایی به هنگام ورود او به رستوران برای صرف صبحانه از او خواستند کارت شناسایی اش را نشان دهد. »

مقامات گروه 20 در روزهای شنبه و یکشنبه نشست هایی برگزار خواهند کرد و سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا مهمترین موضوع این نشست هاست.

در آستانه برگزاری نشست گروه 20 ، جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا با دو تاجر استرالیایی - به دعوت جو هاکی رئیس بانک مرکزی استرالیا - دیدار و گفتگو کرد.

هاکی گفت:« این اقدام به منظور برقراری ارتباط بین قدرتمندترین بانکدار جهان - کسی که اقتصاد جهان را در دستان خود دارد - و افرادی انجام شد که در دنیای تجارت حضور دارند.»

او همچنین گفت:« ما در حال همکاری با تاجران و افراد حاضر در بازارها هستیم.»

جانت یلن - که پس از انتخاب به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار به جای بن برنانکی در اجلاس وزرای اقتصاد گروه 20 شرکت می کند - اعلام کرد:« دیدار با تاجران اقدام خوبی بود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار