مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در آذرماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در آذر ماه 92 را در گزارش زیر بخوانید.

گردهمایی دانشجویان بسیج استان یزد 

گردهمایی دانشجویان بسیجی استان یزد دوم آذرماه سال جاری با حضور "حاج حسین یکتا"، رزمنده دوران دفاع مقدس در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

عبدی: برخي کشورها در منطقه نقش مزدوران صهيونيست را بازي مي‌کنند

دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران ترس از نفوذ و فراگیرتر شدن تفکرات انقلابی را يکي از دلایل اصلی این اقدامات تروريستي دانست و گفت: امروزه شاهديم که عده‌اي از سلفي‌ها و مفتي‌هاي وهابي نقش مزدوران صهيونيستها را در منطقه بازي مي‌کنند و با ترور و ايجاد ناامني سعي در انحراف افکار عمومي از مسائل مهمي که در جهان در حال وقوع است، دارند.

افشار: تشریح برنامه‌های بسیج اساتید استان تهران در هفته بسیج

جانشین بسیج اساتید استان تهران ضمن تشریح برنامه‌های بسیج اساتید در هفته بسیج گفت: تمامی برنامه‌های تبیین شده در هفته بسیج با توجه به نیازها و اهمیت پرداختن به مسائل در بسیج و نقش اساتید بسیج در نظر گرفته شده است.


رهبری: تلاش انجمن اسلامي برای حضور خاتمی در دانشگاه تهران

مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشگاه تهران از تلاش اين تشکل دانشجويي براي حضور محمد خاتمي همزمان با روز دانشجو در دانشگاه تهران خبرداد.

حسین زاده لطفی رئیس واحد تهران مرکز شد

فرهاد حسین‌زاده لطفی رئیس واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد شد.


دعوت دانشجویان بسیجی برای حضور رئیس جمهور در دانشگاه فردوسی مشهد

دانشجویان بسیجی دانشگاه مشهد در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمين روحانی، از وی دعوت کردند ضمن سفر استانی به مشهد در دانشگاه فردوسی حضور یافته و سخنرانی کند.

غفوری: تروریست‌های وهابی می‌خواهند اسلام انقلابی را با چهره افراط‌گرایانه به جهان معرفی کنند

دبیر اتحادیه امت واحده اسلامی با بیان اینکه تروریست‌های وهابی می‌خواهند اسلام انقلابی را با چهره افراط‌گرایانه به جهان معرفی کنند، گفت: وهابیون می‌خواهند به واسطه اقدامات غلط خود، نظر دنیا را نسبت به اسلام سیاسی به گونه‌ای که اسلام دین فردی است نه اجتماعی منفی کنند.

داداش‌پور: اخراج، آخرین راهکار برای برخورد با دانشجویان ستاره‌دار است

عضو کانون دانشگاهیان با بيان اينکه دانشجوی ستاره‌دار می‌تواند محیط را با شرایطی که خود دچار آن بوده مواجه کند، گفت: آخرین راهکار برای دانشجویان ستاره‌دار اخراج از دانشگاه است که به تشخیص دستگاه‌های نظارتی و امنیتی صورت مي‌گيرد.


دعوت اتحادیه جامعه اسلامی از وزیر ارشاد برای پاسخ به سؤالات دانشجويان

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی برای پاسخ به سؤالات دانشجویی دعوت کرد.


قریشی: آغاز به کار نهمین جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان سراسر کشور

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آغاز به کار نهمین جشنواره حکمت مطهر تاکید کرد: این جشنواره در دو بخش اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود.


کریمی:جنبش دانشجویی باید ساختارشکن باشد

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید ساختارشکن باشد، گفت: بعد از سال 74 هر اتفاقی افتاد با آرمان نظام و دین مشکل داشت و همین امر موجب شد تا مسئله کوی دانشگاه در 17 تیر 78 به وجود بیاید.


دبیر اتحادیه تحکیم وحدت اسلامی:وظیفه جنبش دانشجویی مبارزه با عیادی استبکار است

دبیر اتحادیه تحکیم وحدت اسلامی با تاکید براینکه جنبش دانشجویی و استکبارستیزی جدایی ناپذیر است، گفت: امروز با اینکه آمریکا به صورت فیزیکی در ایران سفارت ندارد اما به صورت نرم سیاست‌‌های خود را پیاده می‌کند و وظیفه جنبش دانشجویی مبارزه با عیادی استبکار است.


3 انتصاب و 2 ابقا در روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

با صدور احکام جداگانه ای از سوی حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سه انتصاب و دو ابقا در روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامي صورت گرفت.


برای 4 سال؛دکتر روحانی حکم ریاست میرزاده بر دانشگاه آزاد را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم ریاست میرزاده بر دانشگاه آزاد را به مدت ۴ سال ابلاغ کرد.


محسن هاشمی از دانشگاه آزاد واحد تهران شرق بازدید کرد

محسن هاشمی معاون عمران دانشگاه آزاد اسلامی از پروژه‌های در حال احداث و رو به اتمام واحد تهران شرق (قیامدشت) مشتمل بر ساختمان‌های اداری ، دانشکده علوم انسانی و مسجد در مرکز سایت ۵۴ هکتاری این واحد دانشگاهی دیدن کرد.


کامران دانشجو:دانشگاه نباید محل سربازگیری احزاب باشد/ماموریت دانشگاه تولید علم مفید و تربیت اسلامی است

وزیر علوم دولت دهم گفت: ماموریت دانشگاه تولید علم مفید و تربیت اسلامی است که اگر به حاشیه کشیده شود دانشگاه از مسیر علمی خارج خواهد شد.


صبوري:اجتماع کاروان‌هاي پياده‌روي دانشجويان اربعين حسيني در دانشگاه شريف

دبير هيئت الزهرا دانشجويي دانشگاه شريف گفت: کاروان‌های هیئت الزهرا دانشگاه شریف، دانشگاه امام صادق(ع)، راهیان کربلا و دیگر دانشگاه‌هاي تهران امروز (چهارشنبه) 20 آذر بعد از نماز مغرب و عشاء در اجتماع اربعین حسینی شرکت مي‌کنند.


پهلوان:دعوت از سعيد جليلي براي سخنراني در مجمع جامعه اسلامي دانشجویان

دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: از "سعيد جليلي" عضو تشخيص مصلحت نظام دعوت شده تا پيرامون دستاوردهاي هسته‌اي و مسائل جاري کشور در ادامه مجمع جامعه اسلامي دانشجويان روز جمعه سخنراني کند.


صلاحی: پیشرفت علمی ما حاصل خون شهدای هسته‌ای است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ایران نظام دو قطبی را به چند قطبی تبدیل کرده و امروز در عرصه دیپلماسی یک قدرت بزرگ بین‌المللی است.


آقای سریع‌القلم به این سوالات پاسخ دهید

سجاد مصطفی پور دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین الملل طی یادداشتی سوالاتی را خطاب به مشاور امور بین‌الملل رئیس جمهور مطرح کرده و خواستار پاسخگویی وی شد.


دعوت از وزیر علوم برای حضور در دانشگاه علم‌وصنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه علم‌وصنعت طی نامه‌ای از فرجی دانا دعوت کرد تا به منظور پاسخگویی به سوالات دانشجویان در این دانشگاه حضور یابد.


حوزه و دانشگاه در میدان تمدن‌سازی نوین اسلامی نقش اساسی بر عهده دارند

در بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی آمده است: امروز هم و در میدان تمدن‌سازی نوین اسلامی حوزه و دانشگاه نقش اساسی را بر عهده دارند و علی‌رغم همه تلاش‌هایی که تحت عناوینی مانند جدال سنت و مدرنیته و... صورت می‌گیرد، این دو نهاد دست در دست هم پیشتاز حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی هستند.


ظریف در دانشگاه تهران: نظر فرمانده سپاه محترم است ولی کار من مذاکره است/هرگاه رهبری امر کنند مذاکرات را قطع می‌کنیم

ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی با توجه به گفته‌های فرمانده سپاه گفت: ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود گفته‌اند که در مذاکرات چیز کمی به دست آورده‌ایم و بسیاری از مطالبات گذشته را نیز از دست داده‌ایم، باید به دوستان بگویم که به متن توجه داشته باشند نه تبلیغات و هرگاه نیز رهبری تصمیم بگیرند که ما از مذاکرات صرف نظر کنیم به دیده منت؛ گفته ایشان را اطاعت می‌کنیم.


ابوترابی‌فرد: با "ما‌می‌توانیم" کارآمدی نظام مردم‌سالاری دینی را ثابت کردیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای نخستین بار یک نظام مردم سالار دینی را تجربه کرده و در عرصه آزمون‌های بزرگ سیاسی، دفاعی، علمی، فرهنگی و اجتماعی کارآمدی آن را اثبات کنیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران: تحول در علوم انسانی باید با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تحول در علوم انسانی باید با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد.


وجود ثبات و آرامش از اساسی‌ترین نیازهای جامعه دانشگاهی‌ است

600 نفر از دانشجویان دانشگاه خوارزمی خطاب به وزیر علوم نوشتند: در پی حضور هیئت‌ نظارت وزارت علوم به دانشگاه خوارزمی، فضای این دانشگاه با تشنج و حاشیه‌هایی مواجه شد، که به موجب آن دانشجویان این دانشگاه خطاب به وزیر علوم نامه‌ سرگشاده‌ای نوشتند.


معمارباشی : وزیر علوم باید تصمیمات هوشمندانه‌ای اتخاذ کند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مهاجر اصفهان با تأکید بر اینکه وزیر علوم باید ضمن حضور هیئت‌های نظارت در دانشگاه‌ها تصمیمات هوشمندانه‌ای اتخاذ کند، گفت: دانشجویان باید مراقب افکار پلید دشمنان باشند چراکه آن‌ها در هر لباسی رخنه کرده و گاهی نیز در لباس خدمت به دانشجویان ظاهر می‌شوند.

زارعی: ایران می‌تواند با ایجاد فضای مشترک امنیتی نیاز کشورهای منطقه را با کمک خودشان تامین کند

استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دیپلماسی می‌تواند مبتنی بر متقاعدسازی کشورهای منطقه بر مبنای رسیدن به پیمان امنیت جمعی و تقویت روابط امنیتی بین کشورهای منطقه باشد، گفت: اساسا زمانی که ملزم به گفتگو با آمریکایی‌ها می‌شویم نباید زیربار عبارت‌های چندپهلو و تاثیرپذیر برویم که متاسفانه در گذشته بی‌توجهی به بیان واژگان سیاسی منجر به نقض توافق‌نامه الجزایر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آذر ، دانشگاه ، ایران ، آرشیو ، عناوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار