روسای لابی صهیونیستی "آیپک" در آمریکا،در روزنامه نیویورک تایمز به اظهارات ضد ایرانی و خلاف واقع درباره مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخته‌اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  نیویورک تایمز ، روسای لابی صهیونیستی آیپک در آمریکا،در روزنامه نیویورک تایمز نوشتند: همچون تمام آمریکایی‌ها، ما به شدت امیدواریم که تلاش‌های دیپلماتیک دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به برچیده شدن صلح‌آمیز برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران منتهی شود.

به منظور دستیابی به امنیت ملی کلیدی، ما از سیاستی حمایت می‌کنیم که مذاکرات کنونی با ایران را با طیفی از اقدامات کنگره تکمیل کند که این اقدامات کنگره تهدید ایران با فشارهای اقتصادی و دیپلماتیکی بیشتر است.

این مقاله در ادامه می افزاید : برخی از مخالفان چنین سیاستی با وقاحت، حامیان این سیاست را جنگ‌طلب می‌خوانند و با اخم و بدخلقی می‌گویند که تهران از میز مذاکرات عقب می‌نشیند اما منتقدان برعکس فکر می‌کنند. 

رویکردی که ما مطرح می‌کنیم بهترین فرصت جلوگیری از درگیری نظامی با ایران را فراهم می‌کند، در واقع دیپلماسی که به پشتوانه تهدید به پیامدهای صریح و روشن نباشد، بزرگترین تهدید برای مذاکرات را به همراه دارد و چشم‌انداز جنگ را افزایش می‌دهد زیرا به ایران می‌گوید که با استقبال از موضع غیرقابل انعطاف، چیزی برای از دست دادن ندارند. 

پیام ما به تهران باید واضح باشد و این باشد که ایران تا زمانیکه ما را راضی نکند به اهداف خود دست پیدا نمی‌کند.

ایران همچنین با آزمایش موشک‌های بالستیکی دوربرد که قابلیت رسیدن به پایگاههای نظامی آمریکا در خاورمیانه و همچنین همپیمان ما اسرائیل را دارد، یک گام از لفاظی‌ هم فراتر گذاشته است. ایران حتی کشتی‌های جنگی به نزدیکی مرزهای دریایی آمریکا در اقیانوس اطلس هم فرستاده است. 

در این مقاله ایران بار دیگر به فریبکاری و وقت کشی در مذاکرات متهم شده و به ادعای سران لابی صهیونیستی در این روزنامه فشار بر ایران همجنان باید از طریق اعمال تحریم های جدید ادامه اشته باشد .

حال آنکه ایران بارها حسن نیت خود را در مذاکرات و بازدیدهای آژانس از تاسیسات هسته ای ثابت کرده است . 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار