یک پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی و اسلامی با تأکید بر این نکته که طب سنتی به دنبال درمان مقطعی و موقت بیماری‌ها نیست، گفت: شناسایی منبع بیماری، حذف کامل عوامل بیماری‌زا و سلامت دائمی انسان‌ها هدف اصلی آموزه‌های طب سنتی است.

دکتر افشار تموک در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در طب سنتی موجود است ولی به طور شایسته و مطلوب در جامعه شناسانده و معرفی نشده است.

وی با تأکید بر ورود آموزه‌های طب اسلامی به عرصه سلامت کشور گفت: در زمان‌های نه چندان دور طب سنتی در جامعه ایرانی اسلامی جایگاه ویژه و مهمی داشته است.

تموک استفاده از طب اسلامی و سنتی را نیازمند بسترسازی فرهنگی و پیگیری جدی عنوان کرد و افزود: استفاده از روش‌های طب سنتی و اسلامی از قرن‌ها پیش در میان ایرانیان رواج داشته و سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال یافته است و ذکر این نکته لازم است که موفقیت پزشکان ایرانی در درمان بیماری‌های مختلف در زمان‌های قدیم بسیار مشهور است.

این پزشک متخصص تغذیه در طب سنتی ضرورت ورود آموزه‌های طب اسلامی و سنتی به عرصه سلامت در کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند که حجامت تنها نماد طبابت سنتی است در حالی که چنین نیست و یکی از خصوصیات ذاتی طب سنتی کل‌نگری و درمان بیماری ها با کم‌ترین عارضه است/س.

 

برچسب ها: اردبیل ، طب ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.