رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: در تحقیقات هم باید در جهتی برویم که صرفا تکیه به بودجه دولتی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، نصرا... فرغام، رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: امید داریم در چارچوب نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های تدبیر و امید گام‌های بلندی در جهت اهداف و رسالت صندوق برداریم تا پژوهشگران بتوانند در جهت توسعه علمی کشور پیش بروند. 

وی اظهار داشت: باید شیوه سرمایه گذاری در پیشرفت‌های علمی بررسی شود تا تعداد دانشمندان مانند کشور آمریکا که علم را بند بی‌پایان می‌دانند، را افزایش دهیم. 

وی با توجه به اینکه باید بودجه بیشتری را در پژوهشهای بنیادی قرار داد، گفت: در پیشرفت‌های کنونی، سرمایه گذاری خوبی در زمینه پژوهش‌های بنیادی به عمل آمده که باید با همکاری ارگان‌های مختلف صورت گیرد و بودجه صندوق کم بوده و از چهار میلیارد شروع که به صد میلیارد افزایش پیدا کرده است ولی باز هم جای افزایش بودجه وجود دارد تا از ظرفیت‌های داخل و خارج کشور استفاده شود. 

وی عنوان کرد: از اولویت‌های ما بیست هزار هیات علمی عضو هستند که شش هزار داور کمیته تخصصی با صندوق همکاری داشته‌اند و بنابراین منابع مالی را با تکیه به منابع دوست، توجه به ظرفیت داخل و خارج کشور باشد و هم همچنین در تحقیقات هم باید در جهتی برویم که صرفا تکیه به بودجه دولتی نداشته باشیم. 

گفتنی است، نصرا... ضرغام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه، عضو کمیسیون مشورتی شورایعالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه پیام نور، چمران، گیلان، شاهد و معاون و مشاورین و معاون و مشاور صندوق به رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران امروز منصوب شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار