رودهن/

اقتصاد مقاومتی خطی قرمز بر نگرش غلط اقتصاد تک محصولی

استاندار تهران گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان خطی قرمز برنگرش غلط لزوم تکیه به صادرات نفت و برخورداری از اقتصاد تک محصولی است.

سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن وحدت را عامل دوام و ماندگاری هر نظامی معرفی کرده و در نقطه مقابل از اختلاف به عنوان منشاء هر خطا و بدبختی نام برد و گفت : اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به معنی اتکا به نیروها و تخصص ها و تفکرات داخلی جهت حل مشکلات اقتصادی کشور است.

استاندار تهران خروج از تفکرات گذشته حاکم بر سیاست های اقتصادی را مقدمه حل مشکلات و ابزار جبران کننده کاهش درامد های نفتی دانست و تصریح کرد : افزایش درامد های نفتی پیامدهای تخریبی همچون افزایش واردات کالاهای چینی و ضربه به بدنه تولید داخلی واشتغال را به همراه دارد .

هاشمی با بیان اینکه گسترش دامنه بزهکاری ازعوامل دیگر افزایش صادرات نفتی در کشورتلقی می شود ، اضافه کرد : افزایش صادرات نفتی و رکود صادرات غیر نفتی چیدمان الفبای اقتصادی کشور را بر هم می زند .

استاندار تهران با اشاره به اینکه گره های داخلی در اقتصاد کشور بخاطر ضعف های مدیریتی باید از طریق تعامل باز شود ، ابراز داشت : هموار سازی مسیر اقتصاد کشور باید در جهت رفع نیاز های جامعه و تامین خواسته های مردم صورت گیرد .

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد : امام راحل با تاکید مدام بر اهمیت مقوله وحدت این موضوع را محور حرکت انقلاب اسلامی ایران معرفی کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها با تاکید به این مسئله خط امام راحل را ادامه می دهند ./ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.