سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو به نفع تولید داخل نیست، اظهار داشت: پیامد تصمیم شورای رقابت مبنی بر کاهش 10 تا 15 درصدی تعرفه واردات خودرو تنها موجب بروز ضرر و زیان در صنعت خودرو میشود.
وی با اشاره به اینکه خودروسازان در شرایط عادی هم زیانده شدهاند، افزود: قطعا با توجه به وضعیت معیشتی مردم شاهد ورود خودروهای بیکیفیت چینی که هم موجب تشدید آلودگی هوا و هم افزایش تلفات جادهای میشود، خواهیم بود.
به گفته بیاتیان کاهش تعرفه واردات خودرو قطعا فروش تولید داخل را کاهش میدهد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید در این تصمیم تجدیدنظر شود گفت: اگر این پیشنهاد اجرایی شود و مجلس قانع نشود قطعا این موضوع از وزیر صنعت سوال خواهد شد.
*کاهش تعرفه واردات به هیچوجه بازار را رقابتی نمیکند بیاتیان با بیان اینکه در مقطع فعلی صنعت خودرو نتوانست روی پای خود بایستد، گفت: با کاهش تعرفه بازار خودرو رقابتی نمیشود چرا که کیفیت تولیدات داخل به حدی نیست که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشد.
وی افزود: کاهش تعرفه واردات زمانی نتیجه میدهد که کیفیت تولیدات داخل به حدی شود که بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه کاهش تعرفه در شرایط فعلی منطقی نیست اظهار داشت: با کاهش تعرفه در واقع "آمپول مرگ" صنعت خودرو کلید زده میشود.
انتهای پیام/
تناقضگویی
با کاهش تعرفه بازار خودرو رقابتی نمیشود چرا که کیفیت تولیدات داخل به حدی نیست که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشد.
ما تا کی باید صبر کنیم که خودرو سازان وارد رقابت خارجی بشوند و دقدقه اصلیشان پایین آوردن قیمت خودرو در حد قیمت جهانی خودروهای با کیفیت باشد ؟؟؟؟
ایا نباید یک انگیزه برای خودرو سازان ایجاد کرد؟
مردم مجبوريد سوار ارابه هاي مرگ ما بشويد چون ما بايد سود كنيم