یک فعال دانشجویی دانشگاه آزاد با پيشنهاد به شوراي شهر مبني بر راه‌اندازي کارگاه‌هاي مشورتي دانشجويي در حوزه‌هاي مختلف تخصصي گفت: دانشگاهيان با ارائه برنامه‌هاي تخصصي به دولت و شوراي شهر مي‌توانند در حل بسياري از مشکلات کلان امروز کمک کنند.

محمدحسين پرکره در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه توجه شوراهاي شهر و روستا در تصميم‌سازي‌ها به ايده‌هاي دانشگاهي مي‌تواند کارساز باشد، اظهار داشت: امروز شوراي شهر بايد با رويکرد مهندسي و فرهنگي در فضاي کاملا علمي به دنبال ساخت و ساز و فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي برود.
 
عضو جمعیت حامیان عدالت اسلامی با تاکيد براينکه تشکل‌هاي دانشجويي و انجمن‌هاي علمي دانشگاه‌ها ايده‌هاي تخصصي در سطح شهر و حتي کلان کشور را دارند، گفت: با نظر به اينکه دانشگاه‌ها به عنوان مرکز توليد علم نبض تپنده کشور هستند، شوراي شهر مي‌تواند با بهره‌گيري از اين برنامه‌هاي بسياري از مشکلات را در مديريت شهري حل کند.
 
وي با اشاره به تحقيقات دانشجويي در حوزه‌هاي ترافيک، معماري اسلامي، فرهنگ شهري اسلامي و زندگي در شهر تهران بيان داشت: دانشگاهيان به عنوان مغز متفکر و محرک کشور با ارائه برنامه‌هاي خود به دولت و شوراي شهر مي‌توانند در حل بسياري از مشکلات کلان امروز کمک کنند.
 
پرکره با پيشنهاد به شوراي شهر مبني بر راه‌اندازي کارگاه‌هاي مشورتي دانشجويي در حوزه‌هاي مختلف تخصصي تصريح کرد: گروه‌هاي مختلف دانشجويي در رشته‌هاي عمران، مديريت فرهنگي، معماري اعلام آمادگي کرده‌اند، اما بدون درخواست همکاري از سوي شوراي شهر  در ايجاد اين تعامل تاثيري نخواهد داشت.
 
مسئول سابق بسيج دانشجويي علوم و تحقيقات در پايان با تاکيد براينکه اهميت استفاده شوراي شهر از فضاي دانشجويي و نخبگان در حوزه‌هاي مرتبط شهري غيرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: اميدواريم در دور چهارم شوراي شهر، اعضاي آن با استفاده از دانشگاهيان متخصص و متعهد به عنوان شوراي مشورتي در حوزه‌هاي داراي نقص شهري، کشور را به سوي پيشرفت هرچه بيشتر سوق دهند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار